Frida, varning för bilderna (orm)

Då var det väl dags för ett inlägg igen. Just nu känns det inte som jag orkar göra ngt men vet ju själv va ofta jag kollar alla andras bloggar och hoppas att de skrivit ngt nytt så får allt göra en ansträngning.
Vart ska jag börja..hmm...jo! I onsdags va det träff med Tjejligan. Denna gången va vi hemma hos Annica och Frida hade med ett skit kul spel.
LIGRETTO


Det va verkligen ett spel som passade mig. man ska stressa och skynda sig och det passar mig perfekt. Vann alla utom en gång oxå ;) Men va inte bara därför jag gilla det.
Annars va det kul att käka lite och snacka med brudarna. Nästa gång blir när Emma fyller 25 och ska ha lite middag. Då blir det att ta med bebis =D

I torsdags va jag och mamma och hälsade på min faster i GBG. Vi skulle ta med henne in till stan och käka på avenyn. Vad vi hade missat va ju att det va Göteborgskalaset :P Va ju skit mycket bilar och folk. Jag orkar inte med en massa folk. Det bästa är att åka till stan när ingen har semester och sen en vanlig vardag så man nästan är själv i affärerna. efter en sväng på stan åkte vi till min kusin på lite fika. Riktigt kul att bara sitta och snacka men tiden går så fort och vi har ju en bit hem tyvärr. Men blev verkligen en heldag. Vi va hemma igen vid tolv.

Barnmorskan igen i fredags och allt va bara bra. Va lite orolig för havandeskapsförgiftning för haft en del ont i huvet och sen svullna fötter och händer men det va inget sånt. 19 kilo har jag gått upp hitills.....fy fan va mycket! men men...inte som att jag tänker på vad jag äter så får ta tag i det senare när bebis kommit ut:P

Avslutar med lite bilder. Ormen som slingra sig framför mig när jag skulle gå ut och sen min fina kittel som mamma gjort i ordning åt mig. Hon hjälpte mig att plantera nya blommor för de gamla hade regnet slagit sönder=( Men detta blev hur fint som helst!











Åh, jag glömde ju! Tjoffsan kom nyss in med en mus i munnen. Fick lite panik och skulle springa in och stänga dörren till sovrummet så hon inte la den i sängen lr nåt. Då sätter hon ner den i köket och DEN LEVER! Den sprang åt sidan och in bredvid vedspisen. Va fan lixom....jag vill inte ha en mus i huset som kan komma ut närsomhelst. Får se till att få in Tjoffsan igen så hon kan fånga den om den kommer ut. Usch...kommer nog sova dåligt inatt....är ensam dessutom då Daniel jobbar natt...typiskt!!! Går inte att ha öppet för Tjoffsan kommer in med saker hela tiden...förut va det en fågel..DÖD iaf...som Daniel fick slänga ut. Man får ju ändå säga att hon är duktig för hon är så stolt och ska visa mamma vad hon fångat. Min lilla tiger ;)

Kommentarer
Postat av: Emma

Hahaha vilken rolig rubrik, alldeles rätt att varna henne för de bilderna.. Usch vilken stor orm.. Blä..

2010-08-15 @ 02:45:53
URL: http://emmizliv.blogg.se/
Postat av: Frida

Haha, tack du! Men jag är faktiskt inte rädd för ormar på bild; mer än att jag drar upp fötterna från golvet, får gåshud och gör grimarser med hela ansiktet ;-) HU för att ha DEN STORA i sin trädgård!

2010-08-15 @ 20:40:50
URL: http://gumsilums.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0