Idag vill jag hylla vänner

Vänner är ngt man inte kan leva utan och vänner handlar om att hjälpa varann och stötta och bara finnas där. Idag handlar det inte om ngt djupt och känslosamt utan bara att komma med sin traktor och hjälpa till ;)
Vi håller på att bygga om verandan nu och då var det en stor betongklump som skulle bort. Då behöver man en speciell maskin...vet inte vad den heter. Där va första vännen som ställde upp, Robert..TACK! Han hade en sån maskin som vi fick låna. Sen när Daniel fått bort betongen ser vi att det inte bara är småsten som fylle utan bautastenar typ :P Ja, de flyttar man inte i första taget så vad skulle vi göra nu? Jo, det vore ju bra om nån hade traktor och kunde hjälpa oss flytta stenarna jämt en bit bort. Då ringde Daniel till nästa underbara vän, Tommy som va skit snäll och ställde upp..TACK!.  Vi hade aldrig fixat det utan deras hjälp och är jätte tacksam att folk ställer upp! Det är så det ska vara...man ska hjälpa varandra. Vet inte vad vi ska hjälpa Tommy med...fast han har ju faktiskt fått skjuts ett par gånger så det kan ju ta ut varann ;) Sen är det klart att de ska ha lite för att de ställer upp oxå...nu blev det lite glasspengar till "skocken" ungar han hade med i traktorn..hahaha! Sen när han skulle åka så jämnade han till vägen lite oxå...himla nice!

Annars grejar jag för fullt inne. Borde nog ta det lite lugnare för det känns i ryggen men svårt att bara sitta still oxå. Idag ska jag ta det lugnare iaf och vila lite. Igår satte jag ihop bebisens byrå och ställde på plats. det blev jätte bra. Ställde även upp två små lampor på byrån. Köpte de på IKEA, Spöka tror jag de hette...lite mer som ledljus. Daniel som valde :D
Annars blev det sovrummet som städades igår...putsade fönster, tvättade gardinerna och dammsög och skurade och dammade. GUD, va skönt det är när det är rent..fast håller sig inte så länge:P
Tvättar varje dag så allt ska va tvättat...tvättkorgen va vääldigt full. Idag tvättades det lite bebiskläder oxå som ska vikas och ner i byrån sen...åhh..ja älskar detta att greja!!!! har kokat massa grejer oxå..nappar och flaskor så det är klart och står i skåpet. Ja...jag är verkligen en sån som boar! Imorrn ska vi hämta sängen och då ska den bäddas och fixas...lovar att ta kort sen när jag är klar så ni får se!
Åh..får ju ta kort på min fina vagn oxå....lovar att fixa detta så fort som möjligt.
Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0