regnet det bara öser ner...

Japp, så är det. Det regnar och regnar ute men det gör inget för mig. Jag har bestämt att det ska va en vilodag idag med fötterna i högläge. Jag svullnar verkligen i både fötter och händer så lika bra att vila.
Sen är det så att det ska komma en gubbe och ta ner kakelugnen uppe. Han va här hela lördagen typ men hann inte klart så han ska fortsätta nu. Masigt det är när man ska ha nån hemma så...tur att han ska va uppe och han får ju sköta sig själv men ändå :P Får ju tänka på att vi får pengar för den plus att gubben monterar ner allt.

I lördags va det kalas för mormor med smörgåstårta och kakor...mums! Efter det va det Kräftskiva hos Frida och Stefan med massa skratt! De hade dukat jätte fint och bjöd på välkomstdrinkar och kladdkaka till efterrätt. Alla som bjuder på en god kladdkaka är mina vänner för alltid ;)
De hade t.o.m vart duktiga och gjort sånghäften och jäklar va det sjöngs vill jag lova! Grannarna kan säkert intyga detta..haha! Riktigt roligt gäng så detta måste ju få bli en ny tradition! Eftersom jag är skit dålig på att ta upp kameran finns det inga bilder men fanns andra som stod för den delen och sen är det ju typ bara ni som va med som läser denna bloggen skulle jag tro:P

Vi va ju och hämtade spjälsängen hos Daniels morbror Henry i fredags. Den hade vart med lite längre än jag trodde så lite sliten. Det blev att leta upp färg som fanns kvar här hemma och sätta sig och måla. Köksgolvet blev min målarplats och det va fullt på hela golvet. rekommenderar inte att sitta på knä på golvet när man är höggravid men men.....jag ville ha den målad och det blev jätte bra! Okej...om man tittar noga ser man allt spilla och rinn men spela roll. Så igår satte älsklingen ihop den och ja va ju bara tvungen att bädda. Åh va gulligt det ser ut. Tänk att vår lilla bebis ska sova där sen....LÄNGTAR! Det är så roligt att se att Daniel oxå längtar och tycker det ska bli roligt! Här kommer lite bilder på vagn och bebisens hörna i sovrummet med sängen och byrån.






Ser ni vad gulligt lakan. Det är Tummen :)

Sen måste jag ju visa kortet jag hann ta häromdagen. Ett av våra rådjur som går här hade fått en liten bebis


Nej..det va nog allt för idag. Puss

Kommentarer
Postat av: Jannike

Vilket underbart täcke...snart kommer den och då ska vi ses :)puss

2010-08-13 @ 18:23:08
URL: http://www.jannike-affe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0