Förkylning och fem-minutersmetoden

Ja...nu har jag blivit förkyld. HATAR att vara förkyld...näsan rinner eller är helt tät. Man snyter så mycket så näsan blir helt förstörd. Ser ut som man snortat sönder den :P lite känningar i halsen oxå men knaprar halstabletter för fulla muggar. JAG TÄNKER INTE BLI SJUK! Nä..inte jag inte. Det är inget kul att vara sjuk när det är jul och sen har ju jag en liten kille att ta hand om. Hinner verkligen inte med att vara sjuk.

Just nu ligger Max därinne och skriker i sin säng. Inte det här mega-skriket som när han har ont i magen utan mer jag-vill-inte-sova-skrik. Jag vill verkligen att han ska somna vid åtta tiden så man får lite kväll själv men hur ska man göra? just nu kan man väl säga att vi kör fem-minutersmetoden för vi går in lite då och då och tröstar och ger nappen. Ska man hålla på så tills han somnar eller? Har lånat Anna Wahlgrens bok "Sova hela natten". Får se till att läsa den och se om det är ngt att ha. Har skummat lite och vet inte riktigt vad jag tycker. I hennes metod ska barnen ligga på mage och hon rekommenderar att man börjar efter 4 mån så det får det bli i så fall.
Ska jag fortsätta såhär och hoppas att han ska fatta efter ett tag att nu är det natten? jag kör ju på en liten rutin. Byter till pyjamas, matar och sen i sängen. Där läser jag samma bok och tänder hans natt-lampa och sen släcker de andra ljusen. Suck säger jag bara.....

Nu kollar jag på Annicas älskling...ERNST! hahahahahaha! Han är en riktig mysgubbe. Super mysigt ställe han har fixat till.

åh...fick super fina Cup cake-formar i julklapp av Annica (Tjejligan köpte varsin och sen lottades de ut typ) så nu ska jag försöka baka! ska kolla recept på nätet nu. Ska bli med sån glasyr på (lr vad man kallar det) och sen lite dekoration på det...typ silverpärlor lr nåt.
Kul att ge bort på jul!
Puss puss

(Såhär fina kommer mina oxå bli...not :P)

Kommentarer
Postat av: Emma

Visst är det underbart med förkylning.. Har varit helt tät i näsan nästan hela natten, ingen nässpray hemma= ingen sömn. Vi hade väl kunnat tajma in sjukdomen lite bättre?! Vid jul vill man ju vara frisk :)Vill förresten se bild på din frisyr!!

2010-12-21 @ 06:09:00
URL: http://emmizliv.blogg.se/
Postat av: Annica

Jaa...Ernst är bra han! Blev så inspirerad igår:) jag vill oxå se bild på håret!

2010-12-21 @ 08:39:42
Postat av: J I L L I Z

ååh , hatar att vara sjuk :(

2010-12-21 @ 08:56:02
URL: http://jilliz.blogg.se/
Postat av: ELLEN

Kika in på min bloppis och se vad som finns att fynda! Allt mellan kavajer, skor, ytterplagg och innekläder!. Mycket retro/second hand finns att hitta! Nu har jag även sänkt priset på nästan alla varor, lagom till jul!



Mvh Ellen, http://ellensbloppis.blogg.se

2010-12-21 @ 10:03:00
URL: http://ellensbloppis.blogg.se/
Postat av: my

ny blogg!



allt bra med dig idag ? :)

2010-12-21 @ 14:40:25
URL: http://mmysandra.blogg.se/
Postat av: maggan

Usch va jobbigt att vara sjuk mitt uppe i allt! jag har en gubbe som e sjuk o det e fan inte det lättaste det heller hehehe!

tror d e tänder på G här...skit kinkigt 24 timmar om dygnet typ! suck säger jag mä! kvälls rutinen är ett m,inne blott kan jag säga! fan fan fan jag som till det så bra hehe :)

lycka till me ditt!

god jul

2010-12-22 @ 15:53:12
URL: http://bebistok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0