Granen står så grön och grann i stugan...

Tralala lala lala lala la lala! Visst är det så. Jätte fint står granen framför kakelugnen och lyser dag som natt. Då va det Annandag jul redan. Det går lika fort som alltid fram till jul och sen vips är den över. I år har den varit präglad av förkylning. Daniel har ju vart förkyld hela hösten typ men nu har det tagit i igen på han oxå. jag och max blev förkylda i helgas typ. Max fick feber ett par dagar och snorig och hostig. Ibland hostar han så man tror han ska hosta upp ngt :( Inte kul när barnen är sjuka alltså. jag är snorig och halsen gör ont...samma på Daniel. jaja..vi ska väl bli friska från detta oxå. Lika bra att det kommer innan dopet iaf. Då vill jag gärna att vi är friska.

Kvällen innan jul spenderades hos familjen Henriksson-Aronsson med julmys. Det va glögg, pepparkakor, chips, m.m Det spelades tv-spel på högsta nivå :P Super Mariokart 16-bit och jädrar va roligt! jag ÄGDE verkligen det spelet...not! hahahahahaa! Mina placeringar va oftast sist eller näst sist men kul som tusan iaf! Vi körde Robert och Emma mot mig och daniel. tror Daniel va lite besviken att hamna i mitt lag när han fick se hur jag körde...hahaha!

julafton delades upp. Först va jag och max hos mormor. Där va oxå mamma, Evelina, Jonathan och Jonny. Blev lite fika och lite julklappar. Daniel jobbade förmiddan. Sedan stressade vi vidare (tider är mycket värre att hålla nu när man har barn!) till svärmor och svärfar. Där väntade älsklingen med resten av släkten. Mormor Leena med sin Sven, Henry, camilla och Alva, markus, Emelie, Anders och Andreas. Tror inte jag glömt ngn :P
Middag där och sen kom tomten...lr ja han hade bråttom så han lämna bara säcken vid öppna spisen ;) max fick massa fina julklappar...2 fräcka mössor (1 av Evelina och en av Anders och Emelie), kläder, matstol, pingu-leksak, m.m Vi fick oxå lite julklappar och är super nöjda med de!

Juldagen va det middag hos Morbror Jonny. Julmat såklart :P Sen spelade vi ett spel som jag fått i julklapp, "Med Vilda gester". det är ett charadspel..tycker det är hur kul som helst!

ja..det va nog kanske det jag hade att berätta just nu. Avslutar med en ursöt bild på min bubbe. Ni som fått julkort känner igen den ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0