Nu är det jul igen...

Ja, hur fort går inte tiden?! Snart är det jul igen...det är bara 2 veckor kvar ju! Shiiiit! Nä..jag är inte så stressad faktiskt. Köper bara några julklappar så det fixas nog snart. Jag och Emelie ska iväg på lite julshopping imorrn. har inte bestämt om det blir Bergvik, Torp eller Överby. Jag tror det får bli Överby. Tycker det är mysigt där och de har en skit bra lunchrestaurang. Briggen tror jag den heter...mysigt och god mat.

Idag va det veckoträffen hos Emma och Rasmus. Vi va ute och gick denna veckan med..trots 15 minus. Det var superfint väder ute med solen som sken på gnistrande träd. pojkarna sover super gott när man är ute och går. Jag och Emma har börjat ett nyttigare liv. Det är inte fika utan lunch som gäller nu. Idag pastasallad med kyckling. Fast...idag fuska vi med lite kladdkaka och glass efter promenaden :P
Anledningen till denna förändring till ett hälsosammare liv..lr nä det är fel att skriva. Det handlar om att gå ner i vikt. Jag testade lite kläder när vi va hos Isabell i Borås och det va INTE KUL kan jag lova. Detta är min anledning iaf till att vi ska vara nyttigare. Det är iaf riktigt roligt att träffa Emma och Rasmus varje vecka...prata av sig och kolla hur pojkarna växer.

Vad har vi mer att berätta? jag är ju skit dålig på att uppdatera här. Jag hinner lixom inte med. Max har ju inte velat somna förrän tidigast 22 så det har inte vart nån tid över att sitta här. Nu har han precis somnat (21.30) så tar mig tid. Mamma har vart här idag och passat Max när jag tränade. Daniel jobbar nämligen eftermiddag. Max har vart kinkig och inte velat ta flaskan de senaste gångerna vi testat så mamma skulle testa nu. Hon fick lugna ner han lite och sen tog han flaskan...skönt! Jag vill ju att han ska göra det. Är nog som Emma sa förut idag att det är nog bättre när jag inte är hemma.
Jo..BVC i tisdags. han är nu 59cm lång och väger 5380g. Det är lite kul för mamma kolla sina papper på hur stor jag va när jag va 3 månader (som max va igår) och då vägde jag 5360g och va 59,5cm. Det är nästan exakt...lite kul! Han växer och det är roligare för varje dag. Han rullar från mage till rygg, nu har han börjat ta upp benen rakt upp och ramlar åt sidan ibland. Han är mycket stadigare i nacken.

Nä..kollar Criminal Minds samtidigt. Jag får försöka uppdatera oftare...nu orkar jag inte mer.
Puss puss

Kommentarer
Postat av: Emma

Ligger inte briggen på torp?

2010-12-10 @ 12:18:08
URL: http://emmizliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0