Min kille blir stor

lr ja det är ju relativt :P Va på BVC för snart en vecka sen, måndags, och då vägde han 4610g och va 55,5 cm "lång". Han hade inte gått upp så mycket men sköterskan Anneli trodde inte det va nån fara. Han hade växt nästan 2 cm iaf! har faktiskt tyckt att han sett "lång" ut..hehe! Imorrn är lilleman 2 månader och på torsdag blir det 2-månaders koll med läkaren. Då får vi väga igen och se så han går upp som han ska. Man blir lite nojig så när man ammar...svårt att veta hur mycket de får i sig men samtidigt är han ju ganska nöjd så borde få i sig tillräckligt. Ville testa om han tog flaska så jag pumpade ur lite mjölk och gav han i flaska innan jag skulle amma och det gick super bra! Ska försöka pumpa ur så daniel eller nån annan kan mata honom nåt mål. Då vänjer han sig med flaska plus att jag kan va lite mer "fri". Det lät lite roligt men tror ni fattar. Har även köpt färdig ersättning som man kan testa att ge han nån gång. Skönt att kunna va iväg lite längre om det skulle behövas och den som passar han kan mata.
Sen sover han numera i sin säng! =) som sagt....stora killen! Men de senaste 3 dagarna har han varit vaken oftare än förut. Tror inte det beror på att han ligger i sängen...men masigt är det iaf. Nu vaknar han var 3 timma eller oftare och då får man mata. Hoppas det är nån tillväxtperiod för såhär vill jag inte ha det..sova 2 timmar i taget typ!

Jag har, som alla andra, blivit förkyld! =( Snorar och igår hade jag skit ont i halsen...men känns bättre idag så hoppas det va en kortisgrej bara. Har ju börjat träna nu så kan inte va sjuk!

Det va nog vad jag hade att skriva idag...dags att gå och snyta sig :P
Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0