Han växer min lille skrutt!

Va på BVC igen i måndags och då vägde lilleman 4180g och va nästan 52 cm lång (51,9 :P). Känns skönt att han växer...att han får i sig det han behöver. Det vill nog varje mamma veta. Han har ganska mycket magknip så vi har köpt Sempers magdroppar men tycker inte direkt de hjälpt men är ju ändå bra för tarmen så vi fortsätter med de. Nu fick vi lära oss magknipsmassage och det försöker jag göra ganska ofta och då brukar det allt komma pruttar :) Sen har jag köpt amningste som ska vara bra för deras mage. Ska drickas 3-6 koppar varje dag står det på förpackningen men om jag dricker 2 tycker jg att jag är duktig :P Ngt måste det ju hjälpa iaf.
Imorrn blir det kalas för Emma som fyller 25!!! Ska bli riktigt mysigt att träffa tjejerna och bli bjuden på middag...hoppas på den super duper goda tårtan som jag fick av Emma sist!
Sen kommer syster yster imorrn med pojkvännen så Max får följa med till Emma en stund sen ska jag lämna honom med Isabell, mamma och Tobbe så de hinner umgås medans de är här. Så himla bra att Emma bor granne med mamma....då är det bara för de att komma med honom om han är för jävlig..men det är han ju aldrig ;)



Det är fullspäckat i helgen för på lördag kommer mina andra 2 systrar (halvsystrar för de osm inte vet och undrar nu) Det är Camilla med dottern Martina(20 år) och Christina med dottern Jennifer (4år). Gubbarna har de lämnat hemma :P Ska bli jätte kul!
Sen är Daniels farmors syster på besök så henne får vi planera in ett besök för oxå men tror hon stannar lite längre än bara helgen. Vet inte om kanske Daniels älsta bror skulle komma hem denna helgen oxå med tjejen...det återstår att se. Isabell ska iaf få umgås massor eftersom hon inte är här så ofta. Hon har redan lovat masspussar till max så han kommer verkligen va van vid pussar. Jag och daniel kan ju inte direkt låta bli att pussa på vår ängel heller:P Sen har han ju mormor och farmor..hehe! Jobbigt det kommer bli sen när han blir så stor att han inte vill ha pussar längre...får passa på att pussa massor nu då..när han inte kan säga ngt..hehe!



Åh..han är inte lika söt just nu min pojk. Han har fått massa röda prickar i ansiktet. tror det är hormonplitor så inget farligt men det ser ju inte så kul ut. Det är väldigt många röda prickar men de ska väl gå bort så småningom.
Nä..nu är det dags att öppna matbutiken igen:P
Puss puss

Kommentarer
Postat av: emma

Kan tänkas att det kan bli sån tårta ikväll igen ja :-)

2010-10-01 @ 09:29:09
URL: http://emmizliv.blogg.se/
Postat av: camilla

han är så underbart söt :)

2010-10-01 @ 15:39:08
URL: http://caamillakarlsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

tonårshy på små bebisar är väl fint!! hehe...Lilly har oxå plitor...men dom e söta ändå!

2010-10-02 @ 14:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0