Maximilian 8/9-2010

Nu har min ängel kommit äntligen!

Vi börjar från början:
Tisdag morron vakna vi vid halv nio och kände att det va ngt annorlunda. dagen gick med lite värkar oregelbundet och olika längd. Försökte sova en stund på eftermiddan för jag tänkte att det blir nog dags att åka till kvällen....men gick inte att sova :P
Började klocka värkarna vid fyra ungefär och sen va de täta vid sju då jag ringde till NÄL. Vi åkte vid halv åtta och då va värkarna med 3 minuters mellanrum.
När vi kommer in visar det sig att man är öppen knappt 2 cm...SUCK! Jaja...vad finns det för smärtlindring att få?!! Du kan få testa akupunktur eller bada...jaja..vi kan väl testa att bada då tänkte jag. Kan inte säga att det va ngn höjdare...det skulle vart djupare tycker jag. Fick ju inte ner magen under vattnet och nä....blev för mycket ovanför och då frös jag bara istället så badet va inget för mig. GE MIG LUSTGAS tänkte jag och frågade. Fick komma in i ett rum och testa lustgasen. Tog ju en stund innan man fatta hur den funka kan ja säga :P Vet inte hur länge jag låg så..mamma har skrivit upp alla tiderna. Till slut va jag iaf öppen tillräckligt för att få ryggmärgsbedövning...GE MIG!!!! har ju läst om alla som tar den och de känner knappt värkarna och de får en stund att vila och pusta ut så det ville jag med! Va ju trött som tusan oxå. Hade vart vaken hela dan och nu va det mitt i natten. Fick ryggmärgsbedövningen men fan...JAG HAR FORTFARANDE ONT! Öppnar mig inte som jag ska eller om verkarna stannade av för mycket...dropp fick jag iaf som skulle sätta fart på det igen. Fick ta lustgasen oxå för jädrar va ont ja hade. Det var ett otroligt TRYCK neråt och det tar tydligen inte EDA'n bort. Fick ju bort udden på värkarna men trycket va det värsta så ingen vila att få. Massa timmar med lustgas och jädrar va borta jag blev. Mamma och Daniel sa att jag svamla om massa konstiga saker och upprepa saker tio gånger om..hehehe! jag kommer ihåg att jag sa ngt konstigt...jag visste vad jag menade men det kom inte alls ut som jag mena det och det va helt ofattbart.
Okej..till slut är jag iaf ganska öppen och de vill att bebisen ska komma ner lite till så jag fick ställa mig på knä..det va jobbigt men hjälpte bebis att komma en bit ner
Sen blev det åka av....DAGS ATT KRYSTA! Tog i som fan och huvet kom fram en bit men åkte tebax. Så höll vi på ett par timmar tror jag sen kom huvudet såpass att det satt fast där....JÄVLAR vilken konstig känsla...tänk er att ha ett huvud som tittar ut ur..ja ni vet...men sitter fast. TOG i som aldrig förr och då kom bebis ut...ååhhhh....äntligen!!! Det va jag som såg först och skrek..typ: Det är en kille! 19h från det att jag kom in på förlossningen....gudars vilken pärs! Men det är sjukt va fort man glömmer och tur är väl det ;)

Nä..nu är det dags för Max att få lite mat så får fortsätta skriva en annan dag. Ska komma lite bilder oxå fast alla har väl redan sett på facebook ;)

Puss puss


Kommentarer
Postat av: Frida

Ja usch vilken pärs det är! Men man glömmer ju som sagt snabbt!

Och jag förstår precis vad du menar med lustgasen, det kom inte riktigt ut som man hade tänkt haha ;-) Jag hade ju tävling med radion om vem som orkade spela längst!!



Förresten var han allt väldigt söt eran lille Max!



KRAM

2010-09-16 @ 10:53:03
URL: http://gumsilums.blogg.se/
Postat av: maggan

GRATTIS till eran gosse!

Ja usch va ont det gör!! Men samtidigt tyckte iaf jag att det va kul...nu så här i efterhand :)

Jag har ingen facebook så jag vill se bilder!!

kram

2010-09-16 @ 14:36:07
URL: http://bebistok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0