Påskpresent och kalorikoll

Max fick en tidig påskpresent med posten idag. Det var från familjen Källman i Sthlm. Ann-Sofie (min kusin) med man Stefan och gullungarna Theodor och Emma. Det var små svarta crocs! Hur söta! TACK!
Nu äter Max ganska bra "lunch". Den har hitills bestått av broccoli, morot, potatis och kyckling. Allt i puré då. Det är ju smakportioner av allt men tillsammans blir det allt en del. Potatisen har vi ökat till två smakportioner och även blandar i en palsternacka. han äter med god aptit. Får även lite smörgåsrån ibland. Har testat banan men det är sådär...bara att testa fler gånger så brukar det bli bättre. Åh..katrinplommonpure äter han oxå..lite som efterrätt till lunchen och även vid kvällsgröten =)

Ja...tebax till iPhone-världen. Det finns så sjukt många appar så herre gud! Laddat ner en rolig app som gör att ansiktet blir jätte tjockt...lite kul! bank-app..riktigt bra att ha. Sen har jag bestämt att det är dags att börja tänka på Beach11. Ska försöka hålla mig ifrån det söta...en dag i veckan ..typ ;) Har laddat ner en app där man kan hålla koll på hur många kalorier man ska äta per dag. Vill bli av med de sista graviditetskilona och tighta till allt. Så nu gäller det att hålla koll och även träna lite mer. Kommer nog inte bli fanatiskt...kanske är en sån grej man håller i en vecka och sen lägger ner :P

Åh..nästa vecka är det fullspäckat schema...kul kul! Vänta..först har vi denna fredagen. Bokat en behandling på Moxakällan...ljusterapi med Moxaljus(vad nu det är)+rygg och nackmassage. Hur skönt ska inte det bli...åhh...nice! Fick presentkort när jag fyllde år av Emelie, Anders och Mackan. Sen på kvällen blir det träff med Tjejligan...tema Födelsedag. Alla har ju typ fullt år så vi får fira lite. Blir lite "skumpa", mat, spel och massa skratt!

Nästa vecka....ULLARED! Japp..på tisdag får Max umgås med mormor medan jag tar med mig svärmor och svägerska Emelie och drar på roadtrip. Åhh..har velat åka dit länge nu. har ju vart där ett par gånger men va ett tag sen och nu när man har Max att handla till. Kommer nog handla massor. Sparat lite födelsedagspengar så jag kan shoppa loss =) Bra att ladda upp med sånt man behöver oxå...tvättmedel, tvål, tandkräm, m.m.

Torsdag blir det frissan...färga ännu lite ljusare och klippa. tycker det är lika kul att gå till frissan varje gång!

Fredag...BARNMÄSSA! jag och Emma bestämde igår att vi ska dra till barnmässan i GBG nästa fredag. Det verkar ju riktigt roligt. Alltid kul med utflykter och sen hittade vi så man kan gå in 2 betala för 1. Då fanns det ju ingen anledning att inte åka ;) hahahaha! Så då packar vi in oss med ungarna och vagnar i Emmas bil och drar till stan ;)

Åhh..ja..när jag fick den fina klockan av Emelie så glömde jag ju skriva att hon hade köpt den för att märket är MAX ;)

Kommentarer
Postat av: Emma

På temat träning; bara att säga till om du vill med och köra gymträning nån dag vettu :-)

2011-04-05 @ 20:29:14
URL: http://emmizliv.blogg.se/
Postat av: maggan

va heter den appen? med kalorikoll? hehe

2011-04-06 @ 08:06:17
URL: http://bebistok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0