Roadtrip till Ullared =)

Trippen till Ullared blev lagd en dag tidigare så igår va vi iväg =) kl sju möttes vi hos svärmor och sen drog vi. Svärmor hade bakat bröd och gjort matsäck till alla tre. frukoststopp blev det i Ljungskile och sen fick vi sitta i kö innan Kungälvsbron men till slut kom vi ändå fram. Cirkulerade lite på parkeringen..man vill ju ha en plats någorlunda nära :P Vi hade tur och det va några som åkte och vi fick en riktigt bra plats. In i varuhuset och där spenderade vi sen drygt 5 timmar...med en matpaus på mitten. Gick ur varuhuset och käkade kebabtallrik på ett ställe utanför. Skönt att komma ut lite och slippa ifrån den stimmiga miljön som det ändå blir. Va lite folk när vi kom men det ebbades ut se och va knappt några köer ut. ja..vad har man handlat då....allt möjligt skulle jag vilja säga. rengöringsgrejer, massa kläder till Max, nåt plagg till mig, lite leksaker, m.m. Det finns ju typ allt där så väldig blandning i kundvagnen =) Blev några tusenlappar fattigare..aaaaa....känns lite jobbigt men samtidigt va det mest bra att ha saker. Sånt man ändå skulle köpt hemma..fast då mycket dyrare. Köpte deo för halva priset typ. man blir helt slut av att gå därinne hela dan men roligt är det. Finns ju som sagt allt....inredning, kläder, livsmedel, gardiner, sängkläder, handdukar, elektronik, lampor, m.m Slutbetyget för dan blir iaf 5+ ;) hade en riktigt trevlig dag med svärmor och svägerskan. kanske får bli en tripp till i höst? ;)

Idag är det riktigt skit väder ute. vet inte om jag ens vill gå utanför dörren men får väl ta en sväng med max ändå :P
har packat upp mina varor och tvättar och fixar just nu. Max har fått mat och sover just nu i vagnen. Såg massa bebisar på Ullared igår och då saknade jag verkligen min bubbe. Va ju utan han heeela dan. Det va bra för Daniel att få ta hand om honom hela dan själv. Han kan ju..bara han måste ;) men förstår inte att man orkar ha med sig barn till Ullared...och lite synd om barnen. De minsta vet väl inte vad det är med på men blir ju lite stress för föräldrarna...nä..glad att Max va hemma.

I helgen har jag och svärmor gått Flaten runt både på lördag och söndag. För er som inte vet så är det en skogstur på 11km....från oss. Svärmor har mätt ;) det tg två timmar att gå runt med vagnen...men riktigt skönt..va ju ganska bra väder i helgen oxå. Max sov så gott hela vägen. Får bli fler turer där..fast inte i sånt här skitväder!

Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0