Åh va sommaren är härlig!

Idag har vi spenderat hela eftermiddagen på sjön. Vid tretiden åkte vi ut med båten..jag, daniel, max och jansson. Johan Hermansson (herman) va där med sin vattenskoter. Åkte in i duniviken där vi plockade upp Mackan. Han hade jobbat och skulle äta först så kändes smidigast. Jansson hade fixat en ring...ni vet en sån man åker på bakom båten eller skotern. Jansson åkte först och herman körde. Ja..jädrar va det gick!





han åkte av ett par gånger. Modigt tycker jag =) Jag åkte med herman på skotern och man fick hålla i sig..lite läskigt tycker jag men kul!
Sen kom Robban och la i sin skoter oxå. Då körde han runt på ringen lite. jag,daniel och jansson tog varsin tur.
Han skulle inte köra så fort men ja tyckte fan det gick jätte fort. Fick hålla i mig som tusan och luta mig för det kändes som jag skulle välta. Ville INTE ramla ur! Sen fick man ont i rumpan när man studsar fram..satt ju i ringen. Åkte med Robban en sväng på skotern oxå..och sen fick jag testa att köra! Wiii..har aldrig gjort det förut. Tyckte det var lite läskigt men skit kul!







Ja..underbart underbart underbart! Har haft en super duper eftermiddag med min familj och goda vänner. Såna här dagar lever man länge på. Känns att man vart ute på sjön...gungar fortfarande fast jag sitter i soffan..haha! Syntes på Max när vi kom hem att han va mycket vingligare än vanligt..hahahaha!
Emma och rasmus kom oxå när Emma slutat jobba. Plockade upp henne i kroken och sen åkte vi till smesere (stavning) och badade. Riktigt varmt och gott och perfekt för barnen då det är sandbotten och långgrunt. Längst in är det stenigt men skulle ju inte va där så länge. Här kommer lite fler bilder





Max fick sitta lite i knät (Gud, verkligen ingen smickrande bild på mig...haha)


Här är vårt hus från sjön..inzoomat (det beige med rött tak)









Så mysigt kort det här sista. Sitter och myser i farbrors knä och bara skrattar...då skrattar ju Mackan och Daniel oxå...söta de är!

Igår va det spelkväll hos Frida med tacos. Det gick inte jätte bra men skit kul! Älskar att spela Ligretto...min typ av spel...stresspel..hehe..me like! Spelade till halv elva och sen åkte vi och badade i laxarby vid kyrkan. det var ljummet och gött att ta sig ett dopp. Hoppade från..hmm...kallar man det hopptorn?..aa..iaf..det är väl inte så högt men kändes så. Stolt över mig själv iaf. Hela kvällen skrattade vi så förlängt livet med massa år nu. Kan tänka mig att de ungdomarna (haha..räknar inte in mig där längre) de trodde nog vi va sket fulle så mycket som vi fnittrade och garvade....men men...vi är bara såna =)

Nä..nu ska jag kolla Livet på BB och sen blir det sängen. Ska bjuda på fler bilder nån annan dag. har ju från badturen med Emma och Rasmus tex.
Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0