Pissdag

Ja..det är precis vad jag tycker om denna dagen. Det är grått ute och även i mitt sinne. Än en gång har man blivit besviken av att lingonveckan kommit. För två veckor sen skulle jag haft mensen men den kom inte så jag tog ett test. det visade svagt plus så jag gjorde ett till dagen efter och sen ytterligare ett tre dagar efter men samma svaga plus. Gick till barnmorskan som testa negtivt på hennes test...skumt! det var bara att vänta och se. Ytterligare ett test hos barnmorskan, 9dagar efter BIM, men fortfarande negativt. Barnmorskan trodde det var så att jag varit gravid men att det "dött" nästan direkt...men kommer ju aldrig få svar på hur det egentligen låg till. Nu idag..14 dagar senare..kom mensen och krossade mitt lilla hopp om att det faktiskt kunde vara ngt litet frö som levde därinne. SUCK säger jag bara. Vill verkligen ha ett syskon till Max och gärna snart. Börjr bli riktigt orolig att det är ngt fel på mig. Om jag var gravid så är det andra gången detta händer. Gick ju lite längre senast men ändå. Tänk om jag inte kan bli med barn igen...usch..vill gråta en skvätt när jag tänker på det. Är jag egoistisk? jag har ju faktiskt fått en helt underbar son och det vore väl inte hela världen om jag inte fick ett barn till. Jag menar det finns ju de som inte kan få barn alls. Nä..jag är ledsen...jag kan inte tänka så. Jag vill verkligen ha ett till barn...dels för min egen skull men mest för att jag vill ge Max ett syskon. Jag tror verkligen på att man ska ha syskon. Nä..nu svamlar jag bara..det kanske inte ens är ngn fara. jag kanske kan bli med barn...jag får försöka lägga det åt sidan..fokusera på max och skolan och ha massa sex så kanske jag är gravid snabbare än jag tror =)

Får verkligen mer förståelse för de som fått missfall. Innan så tänkte jag nog som så att det inte var så farligt...visst hemskt men får man det tidigt så är det ju inte ens ett barn...men det funkar inte så. Tog förra missfallet rätt bra men nu börjar det kännas olustigt och jobbigt.
Nä..gud va personlig jag har varit nu igen. Men känns som att det är skönt att skriva av sig. Iofs kan man skriva av sig utan att piblicera det på nätet som alla kan se=/ Men det är vissa som tror att jag är gravid..som jag berättade för i början...det är skönt att de får reda på hur de ligger till utan att jag behöver berätta för alla.

Nu vaknar nog Max snart från sin förmiddagslur...då ska jag pussa på honom=)

Kommentarer
Postat av: Maggan

Jag vet hur man känner när man vill så mycket o det inte funkar! Jag fick inga missfall (de hade nog knäckt mig totalt) men i ett o ett halvt år blev jag besviken varje månad! Men du ska se att de snart tar sig! Försök att inte försöka för mycket ( å jaaaa jag vet att det inte går) men jag tror det är när man kopplar bort det det smäller till! Jag blev gravid när jag pratat med Sahlgrenska och visste att vi skulle få hjälp! Konstigt!:) kram

2011-09-01 @ 10:01:33
Postat av: Charlotte

Jag känner igen mig så mycket i de tankar du skriver. Var likadan för ett år sedan..kändes som hela världen skulle gå under varje månad mensen kom. Men helt plötsligt ett år senare står man här med två stycken. Du ska se att allt löser sig och sedan står vi här på gatan med våra busiga pojkar (och kanske någon flicka=))KRAM

2011-09-01 @ 10:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0