AAAAAHHHHHHHH! INGEN TV!!!!

Ja...det är sant. Här sitter vi i soffan framför en svart TV! För andra kanske detta inte är hela världen men ni som känner mig vet att jag är värsta tv-nissen..lr ja tv-nissan :P Jag har alltid på tv'n i bakgrunden så nu är det konstigt tyst här...fy. Ringde canal digital som sa direkt att du behöver en ny adapter...jag skickar ut en. Åh va bra...kul att det är torsdag idag och den inte kommer komma förrän efter helgen!!!!!! Så det är bara att inse. Vi är utan tv hela helgen. Får bli att kolla på gamla filmer man har hemma och kanske ta en sväng ner till mackan och kolla. Masigt bara för vi har ju max att tänka på. kan ju inte bara gå ner och kolla tv om han sover. Iofs kan man ju ta med babyvakten och springa hem om det skulle va ngt. Oftast sover han utan problem. jaja...börjar lugna mig nu efter första chocken och det är ju tur att man har datorn iaf. Egentligen kanske man skulle ta det här tillfället i akt och umgås med varandra...näää! hahahaha!

Åh..dessutom förstörde detta vad jag egentligen skulle skriva. Min rubrik skulle ju vara: Inget elakt mot er andra men jag har världens finaste bebis! Ja...för så är det. Kollade på honom i sin säng förut och han är ju bara underbarast i världen. Blev så stolt att jag har gjort denna lilla saten. är sjukt stolt att jag klarade förlossningen...att jag tryckte ut den lilla jäveln (Daniel som sa att jag skulle skriva så...roligare för de som läser) jag vet inte jag...hoppas ni skrattade :P  Nä..men när jag tänker på förlossningen är jag riktigt stolt över mig själv. Jag tog mig igenom 19 timmars smärta! och detta utan att gråta eller svära åt mina nära. Jag skrek inte...inte så mycket iaf :P Visst va man hög och svamlade en del men det bjuder jag på :P Jag fick ryggmärgsbedövning som inte hjälpte och det va verkligen ingen vila att få. Värkar i ett...men klarade det gjorde jag. Och vet ni vad? jag kommer göra om det.  Iaf....Max är så himla söt när han ligger i sin säng så man vill bara krypa ner bredvid honom och gosa in sig. Visst blir jag trött på honom ibland...när han är sådär gnällig men sen fyrar han av ett leende och man är glad igen. Det går inte att förklara den kärleken man har till ett barn. Ni som har barn förstår säkert vad jag menar men inte ni andra. jag är ledsen men det är den hårda sanningen. Vänta tills ni får egna för först då kommer ni förstå vad jag pratar om. jag skulle lätt ge mitt liv om det betydde att Max fick leva och ha det bra!

Ngt som är synd är ju bara att kroppen blir så tråkig efter man fött barn.Jag vet att jag fått ngt för det men det hjälper lixom inte. Jag är ung..snart 25 och har ju massa år framför mig...förhoppningsvis...och då vill man fortfarande se lite bra ut. Säkert massa människor som reagerar nu och tycker att så ska man inte tänka...åh du har ju fått en frisk son...och visst jag är super glad för det men samtidigt kunde man väl få det utan att behöva leva med bristningar, lös hud och hängtuttar!? Okej..jag får skylla mig själv på en del grejer. Jag hade inte behövt gå upp 25kg men nu gjorde jag det. Bristningarna är väl ändå okej att leva med...de är inte super farliga. magen är lite sladdrig..inte kul men tråkigast är nog ändå tuttarna. japp..det är faktum...de blir hängiga när man fött barn. SUCK! Borde kanske inte vara så viktigt men för mig är dte det. jag vill kunna gå i en bikini och se snygg ut...kanske utan bikini oxå och va nöjd. jag ska inte gå in för detaljerat på hur de ser ut men tyngdkraften har absolut gjort sitt...haha! jag kanske vänjer mig och skiter i det sen vem vet. jag får se hur jag känner efter nästa barn...japp vi har redan börjat planera ett till fast bara i teorin än så länge!....men iaf, känns det inte bra efter nästa unge är jag inte främmande för operation.
Åh..nä..jag kände att jag skulle skriva av mig lite fetångest men nu har jag skrivit så långt redan och om ni ska orka läsa är det nog bäst att avrunda. vet ni vad jag tänker göra...jag tänker gå och ta en kladdkakemuffins som jag bakade idag och sen lägga mig. fetångesten kan vi ta en annan dag ;)
Puss på er


V39+0. Gick ju ett par veckor till men har ingen senare bild.

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej!

Sitter här med en svart tv jag med. Men ljud har jag så till bakgrundsmys har jag ikväll avnjutit antikrundan :) Dock tror jag faktiskt att vår tv bara saknar en sladd som Stefan mublerat om nånstans. Värre för er. Tv är ju livet ;-)



2011-02-17 @ 22:02:38
URL: http://gumsilums.blogg.se/
Postat av: Emma

Japp, jag skrattade. Lite hela tiden jag läste faktiskt =) (forutom det där med tv:n, sånt skrattar man inte åt...)

Känner så väl igen mig i det du skriver, ALLT!

Roligast av allt var att du avslutade med att ta en kladdkakemuffins!

2011-02-17 @ 22:23:04
URL: http://arrogantdogs.blopspot.com
Postat av: Emma

Ja usch för att klara sig utan tv, men det är ju rätt typiskt att sånt alltid ska hända i samband med en helg.. Du får streama lite serier på datorn eller nåt sånt istället när du börjar bli uttråkad :)

2011-02-17 @ 22:35:09
URL: http://emmizliv.blogg.se/
Postat av: maggan

JAG vet vad du menar, och jag vet hur du känner dig! det där med hängbröst o sladdrig mage! pust! visst är det värt det...men skiiiit tråkigt att man måste seut så här efter!?!?!?! men jag brukar skratta bort det :)

2011-02-18 @ 08:42:22
URL: http://bebistok.blogg.se/
Postat av: camilla

skulle aldrig klara mig utan tv ! herregud stackars er :) haha

och föda barn var verkligen det bästa man gjort i livet , så mycket kärlek vad skulle jag gjort utan ebba ?

2011-02-18 @ 08:44:30
URL: http://caamillakarlsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag skratta jag oxå :), och jag väntar bara på o få ut min bebis :) Javisst var stolen söt med djul.. Tror den stolen blir hur bra som helst, och sen 2500 e ju inte allra värst heller, speciellt när man kan ha den ända från början till slut :)

Ja tv ja, vi var utan i flera veckor, men var faktiskt riktigt gött, o skulle nog klara mig utan den ett litet tag till, har ju mest på MTV på dan o sen let´s dance o melodifestivalen annars ser man inte så mkt.. Men då har man ju alltid filmer man kan se :)

2011-02-18 @ 13:13:07
URL: http://johannahannasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0