Behöver man verkligen bromsar =P

Något som är tråkigt är att lägga pengar på bilen. men visst...man måste ju ha bil som vi bor och skulle absolut inte klara mig utan men FY va tråkigt med allt som kostar kring bilen! Det är ju okej med billånet för hur skulle man annars kunna köpa en bil. Är ju inte gjord av pengar så man kan casha en så lån hör ju till. MEN...sen kommer däck...dubbla uppsättning för det är ju inte samma hela året  OH NEJ! Det ska vara en variant på sommaren och en på vintern. Det är skatt varje år och för att inte tala om FÖRSÄKRING. Det är ju inte heller det billigaste som finns. Sen ska man besiktiga varje år (beror ju på hur ny den är annars är dte varannat år väl?). besiktning är ju inte det dyraste om den bara går igenom så okej då. bensin måste man ju köpa och hur mycket man kör upp kan man ju faktiskt begränsa. Och sen....SERVICE. Idag va jag inne med min på service. Inte den stora servicen för dne gjorde jag sist så denna skulle "bara" gå på 1600kr och det är ju överkomligt. Visste att det skulle bli lite till för alla lampor fram hade gått sönder typ :P
Så jag åker ner till Vänersborg (Åkte dit där jag köpte den, bra med en peugeotverkstad så det blir originalgrejer och så). Max fick va hos mamma för det va ju riktigt dåligt väder idag...TYPISKT! Daniel skulle greja uppe så därför fick mormor passa Max....och ingen är ju gladare än hon! =)
Ja..under tidne som jag väntade i Vänersborg fick jag gå in till stan och kolla lite butiker...det är inte så stort i Vänersborg så det är ju snart gjort :P Gick tebax och satte mig i deras "kundhörna" och läste en bok jag tagit med mig....man är ju förberedd. Sen kommer killen och säger att servicen är klar men de såg att mina bromsar är skit...rostangrepp eller ngt. Båda bromsarna bak...SKIT FAN och RÖV tänker jag. jaha...vad kostar detta då? det är ganska dyrt säger killen...3900kr!!!! jaa..men man behöver väl bromsar på bilen...lr? hahahaha! det sa jag inte men ni fattar. det va bara att bekosta. Man vill ju inte köra en farlig bil...särskilt inte med Max. På den positiva sidan så hade han grejer hemma och de skulle fixa det direkt. Så jag vänta 1,5h till och sen fick jag åka hem. Jädra långtråkig dag men nu är det gjort! Ni fattar vad jag menar med att bilar kostar och det är ju den tråkigaste utgiften alltså....kanske finns ngt tråkigare men kommer inte på det nu ;)

Nä..jag är inte bitter! haha

Imorrn blir det full rulle. träffa Emma och rasmus på lunch och kanske en promenad. sen ska Skarius laga mat här till mig, Daniel, Emelie, Anders och mackan. Efter det åker vi till Åmål för lite bowling. Lördag åker vi till Nässjö så fort vi vaknat typ. Har en gammal kompis där, jannike, som vi ska hälsa på. Hon och Martin väntar sitt första barn 18 juni. Så måste ju dit och känna lite på magen....mys!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0