Första gröten

Javisst! Nu börjar han bli stor min bubbe! Idag satte jag han i sin stol vid matbordet och gav han gröt för första gången. Ja...det va inte det godaste han ätit men riktigt underhållande att se på.  Han va duktig och gapade när skeden kom och man såg att han lixom smakade på det men en hel del kom ju ut. han va så söt så jag kunde inte hålla mig från att skratta åt honom och då skratta han med...Gudars va söt! Blev inte mycket som hamnade i magen men tar ju några dagar att vänja han. Nu ska det bli gröt varje kväll =)

Annars underbar promenad i Laxarby med Emma och Rasmus idag. Tyvärr ville inte solen riktigt va med. Hade ju strålat super fint under förmiddan men när jag kom till Emma så va det mindre sol och mer moln men inte stoppade det oss....nej nej.

Åh.. Max sov hela natten utan matpaus! Vaknade och ville ha mat först vid sju så det tackade vi för. Har hänt nån gång tidigare så det går ju åt rätt håll iaf.
BVC besök idag oxå ju :P Hade jag ju typ glömt bort. Vill inte erkänna det men man blir förvirrad och glömsk när man fött barn, även jag.

Max 5 månader 8/2-11
7370g
65,5cm


(Bilden är från första provsittningen i stolen så några veckor sen)


Nä..nu har alla frågat om bilder från dopet och många som väntar på lite bilder så därför tänkte jag ta tag i detta nu och lägga ut några.

Dop 8/1-2011
Maximilian Nils David









Sofia Sjöholm som sjöng "För Alltid" av Sara Lövgren. Hur fint osm helst!


Visst ser jag rockig ut ;)


Anders Evert är en jätte bra präst!


Kolla Max...Ajaj kapten! hahaha




Max är riktigt koncentrerad på vad prästen säger och det tyckte vi andra va lite roligt :P


Sen va han super söt och log mot prästen




Lite gäster




man kan undra varför jag inte drog ut nappen...eller tittade upp...men men..lätt att va efterklok.





Mat..pastasallad med bröd


Efterrätt: Tårta och bullar



Kommentarer
Postat av: Mayla

Så fina bilder, han är så fin. :)

2011-02-10 @ 20:54:56
Postat av: camy

jätte fina allihopa :)

2011-02-11 @ 21:52:08
URL: http://caamillakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0