Pervers nyckelpiga och pizzasöndag

ja..det är nog den konstigaste rubriken jag haft..haha!
Det kom sig så att i förrgår när jag skulle gå på toa och drog ner byxorna...lr tightsen...så sitter det en NYCKELPIGA på byxlinningen...tror faktiskt det va på insidan oxå! Hur sjukt är inte det...jag blev förvånad och rädd.....jag är inte så förtjust i kryp....usch nä! Nu är väl inte nyckelpiga det värsta krypet och jag kände mig lite löjlig när jag hade "skjutit" bort den med pekfingret och hoppat upp från toasitsen..hahaha! Men som sagt...man kan ju undra vart den va på väg...hmmm =) Trodde inte ens de levde nu..lr asså...att det va för kallt för de men tydligen inte!

Idag är det ju söndag vilket betyder pizza hemma hos oss. Ja..det har blivit lite vår grej. Käka pizza och kolla film lr nåt på tv'n. Ibland är det bara jag och älsklingen. Ibland..oftast...är mackan med oss.  Även Emelie och Anders är här ibland och sist men inte minst kan jansson va med. Det är fullt i soffan kan man säga. Nu är det många som tänker, som min pappa, att herre gud man kan inte äta pizza så ofta..men jo det kan man! Vi är inte..och kommer nog aldrig bli..så nyttiga i detta huset ;) Nää..vi lagar faktiskt mat resten av veckan så då får man unna sig på en så tråkig dags om söndag. Får väl bli lite bättre när Max blivit större för då är det viktigare med mat...för hans skull!

Åh..super duktig har jag vart idag. Svärföräldrarna tog med Max på promenad 1,5h idag så då städades det för fullt här. Fixat med lite tvätt, plockat, torkat lite, dammsugit och....japp...hör på detta..skurat! det luktar så gott när man skurat. Nu är huset redo för pizzasöndag =) Tänkte ta toaletten och handfatet oxå men ville sitta en stund vid datorn först. Max sover nu så då får man passa på. Han är väldigt snäll och kan sitta i sin babysitter och bara kolla på mamma som städar men det funkar inte lika bra om jag bara sitter i soffan =P Så kanske kan ta toan sen när han vaknat så får han va med och lära sig ;)

Min lilla groda! Såhär ser han ut när vi ska ut och gå.



Kolla den fina mössan han fått av faster Emelie och onkel Anders ;)
tyvärr är den redan för liten =(


Kommentarer
Postat av: caroline

Låter super bra :)

annars kan du höra av dig på 0768486428,

Skicka iväg ett mess i början av Mars så bokar vi ett datum :)

Kram Caroline

2011-02-06 @ 18:23:43
URL: http://ckonradsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0