Superkvinna....ja faktiskt!

Jag är stolt över att vara kvinna och tycker faktiskt att jag är lite superkvinna ibland. ledsen att säga det men karlar hade aldrig klarat av allt som vi gör. Inte en chans att de hade klarat av att föda barn. Daniel säger det faktiskt själv: det där hade jag aldrig gjort om jag var tjej. Fast nu är de ju inte tjejer och hade tänkt på ett annat sätt om de va tjejer. De får ju inte heller veta hur det är att vara gravid.
Vi som är uppvuxna i sverige är dåliga på att framhäva oss själva. Ni vet den där jantelagen...men nu tänker jag fan i mig berömma mig själv! jag tycker att jag är lite av en superkvinna även om jag har mina svaga stunder. Även superhjältar har ju ngt som gör de svaga eller hur?! Men det jag menar gäller inte bara mig utan många kvinnor därute. Många är ni mina superhjältekompisar. Vi som tar hand om ett barn (vissa fler), vi tar hand om hushållet, hittar på roliga saker och ja....fan får inte fram det jag vill. Hoppas ni fattar. Karlar...lr iaf min...kan inte ta hand om Max och samtidigt få ngt gjort..haha! ja..det är skrattretande men hoppas de uppskattar allt som vi faktiskt fixar SAMTIDIGT som vi tar hand om barnet. Jag har idag tvättat, lagat mat, vart på rytmik med Max, dammsugit, plockat, hängt tvätt, lekt med max, tagit hand om honom med allt vad det innebär som mat och blöjbyten. Nu ska vi snart äta gröt och sen ska han få ett bad innan läggdags. Såhär är det ju varje dag. Visst...detta är ju saker som måste skötas men vi ska ändå alla ha en stor klapp på ryggen för det är inte så bara att göra allt detta! Nä..nu blev det nog mest en massa svamlande. hade det så bra i huvet men sen kom det ut helt konstigt.

Imorrn beger vi oss ut på vägen, jag mamma och Max. det bär av mot Borås till syster yster. Hela helgen blir vi där och styr kosan hem igen på måndag. Ska bli kul att få mysa lite med Isabell!

Nu är dte nån som vill ha sin gröt så dax att avsluta. Bjuder på en bild oxå.

detta var det första jag såg när jag vakna häromdagen

Kommentarer
Postat av: Betty

Kul! Min syster kommer hit med sin familj ifrån Borås. :)

2011-02-24 @ 19:34:54
URL: http://elisabethbetty.blogspot.com
Postat av: maggan

Jag är din superhjältekompis! och jag ger dig en extra klapp på axeln! fy fan va vi e duktiga!

2011-02-25 @ 16:32:18
URL: http://bebistok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0