Idag va det babysim på schemat

Idag packade vi in oss i bilen...Jag, Emma och våra pojkar, rasmus och max...och satte kursen mot Mellerud och bassängen. Vägarna va helt okej att köra på. Är ju de mindre vägarna som är rena isen.
Det va lite meckigt...kan man säga så :P...jo det säger jag iaf. Det var meckigt att va själv med max och byta om och duscha av sig. Tur det finns lite bra hjälpmedel att använda. Fans underlag för bebisarna att ligga på. Måste ädå berömma Max som va jätte snäll! han fick mat innan och sket ordentligt precis innan så det slapp vi oroa oss för. Han verkade trivas i bassängen. Tyckte det va mysigt att bada. Efteråt va han hur snäll och glad som helst i en timme så vi hann göra oss i ordning och sen hjälpa Emma att hålla koll på rasmus när hon kom in. Hennes grupp är efter min. När det var dags att gå va Max super duper trött och bara skrek så ni kan gissa vem som sov som en stock hem ;) Rasmus blev oxå trött av dagens bad så det va tyst från våra små i bilen. Max fixk mat när vi kom hem och när han ätit upp så somnade han hos Daniel. Helt utslagen va han. Ska lägga ut bild senare. Men kl va mycket och han hade redan sovit en timme på väg hem så det gick ju inte. Pappa Daniel fick väcka han lite försiktigt och sen va han vaken till åtta. Nu ligger han och sover så han så gott i sin säng. han är så himla söt. Lägger sig på sidan med snutten emellan armarna och framför ansiktet.
Nu är det andra dagen i rad som han somnar åtta. Detta hoppas vi är nya rutiner. Känns som jag verkligen börjar få koll på mat och sovtider. Jag har typ slutat amma och ger ersättning så det beror nog på detta. han får amma ung 2 ggr per dag för jag vill ju att han får i sig det bra han behöver till sitt immunförsvar. Annars tycker jag att ersättning funkar riktigt bra...han har vart duktig att ta flaska hela tiden så det va inget problem att gå över till ersättningen. Han är mycket nöjdare nu och sovtider funkar oxå bättre. Åh..jag har fått en jätte go kille helt enkelt!

Imorrn är det städning på schemat men då ska jag nog oxå hinna med lite mer bloggande. Måste ju berätta om utgången till dalia och dopet. Ska försöka få in lite bilder på datorn oxå.
Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0