Andra andningen

Varje kväll efter gröten så kommer Max in i en andra andning. Det är samma varje kväll. Då blir han pigg och leker runt som bare den. Nöjd med att bara vara och leka för sig själv. han är så söt! Så nu medans jag skriver detta sitter han här på golvet och leker med nån av sina leksaker och pratar för fullt...där är han nog lik mamma=) Har inte svårt för att prata ;)

Imorse fick jag sovmorgon till nio. Ni som inte har barn fattar inget just nu..jag vet. Jag va likadan innan Max. kl nio...det va ju tidigt men inte längre =) Tänk vad annorlunda det blir. Jag var en sån som behövde mina 8-10h sömn varje natt..lr det trodde jag. Nu klarar man sig på bra mycket mindre. Får förtydliga att Daniel tog Max..han sov inte till nio =P

hahaha..nu kommer max och pussar datorn...han är en riktig myskille. Nu börjar det bli lite gnälligt så tror det är dax att lägga honom. kl är ju snart kvart över åtta och han lägger sig runt åtta. Kommer snart tebax.....

Jaha..nu var jag tebax men bara för jag skriver om hur gosig Max e så gnäller han från sin säng idag. Han brukar alltid somna efter en liten stund. Man kanske får gå in ett par gånger och lägga honom ner..han ska ju ställa sig upp...men efter en stund gosar han in sig och somnar.

Nu känner jag att det drar i min kladdkaketarm =) Har några bitar kvar i frysen av Emmas goda kladdkaka så ska nog värma mig en bit. Har ju vart duktig idag och målat innertak uppe ett par timmar. Då gjorde jag säkert av med massa kalorier som jag måste få i mig igen ;) lr hur?!

Nästa vecka drar jag och Max till Nässjö..javisst! minisemester hos familjen Backman-Thedeby. Ska bli så himla mysigt att få umgås ett par dar och snosa bebis. Lilla Wilda som föddes 9 juni. Vet inte exakt vilka dagar det blir men mån-tors kanske? Vi tar vägen om Borås och släpper av mamma som ville hälsa på Isabell...passar ju skit bra!Åh..jag ser verkligen fram emot det! Längtade efter min Jannike häromdagen...och lilla Wilda!
Daniel har massa att greja med så vi åker själva. perfekt för då kan han greja som han vill och jag får hitta på ngt. Tycker det kan bli tråkigt att bara vara hemma.

Nä..nu blir det kladdkaka...mums mums!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0