Då va det lördag igen och där satt jag och deppa...

mycket musikrubriker nu på sistone va? Idag har vart tråkväder men haft lite roliga besök. Johanna och Liam va här en sväng och även faster Emelie tittade in. Mysigt att snosa lite bebis. Han är så liten och go. Jätte snäll va han och sov hela tiden. Annat va det med Max som skulle va överallt =) Han går överallt och ställer sig mot allt.
Kommer alltid och ska dra sig upp i byxorna så gäller att ha på sig såna som sitter åt ;) han går runt runt bordet och längs med soffan. En annan favorit är tvättmaskinen och nu har han avancerat och går via duschhörnan till toaletten. Satt i trappen och pratade med johanna och Max va bredvid mig men nästa gång jag tittade så står han bredvid mig på nedersta steget. Han har ju vart i trappen innan men då stod han på knä. Nu STOD han! Ja..han är och kommer bli en riktig buse. Det gäller att hålla koll på honom. han är en riktig redarö säger min mormor...antar att det är ett gammalt ord. Hon menar att han är överall iaf. Tänk när han börjar gå! Men vill att han ska börja för han vill mer än han kan just nu och då blir det lite kinkigt.

Igår fick Max super fräcka skor av faster Emelie och onkel Anders. Lade ut bilder på facebook men om det är ngn som faktiskt läser min blogg och inte är kompis med mig på facebook så kommer här en bild av hur de ser ut =)


Hur coola är inte de här lixom!!

Efter besöken från Johanna, liam och emelie så åkte vi in till Bengtsfors för en fika på Kickis med mamma och mormor. Blev en kladdkaka med mjukglas....MUMS FILIBABA säger jag! jag åt ju det i onsdags oxå...jag som skulle försöka hålla mig till sött på lördagar...lr iaf en dag i veckan. Jaja...skit sam. Får bli som det blir. det är ju ändå sommar..lr vad säger ni;)
Daniel jobbar förmiddagshelg (12h/dag) så därför är det extra kul med besök lr så. jag blir lite uttråkad. Imorrn får vi besök av Sara och magen =)
Nä..nu kanske det får bli lite glass till...lr...ja...nä.jo..nej...maybe =)

Åh..vet ni. Jag har anmält mig till en utbildning. Javisst...jag ska bli lärare! Tror det skulle passa mig och hört fler som tror jag skulle passa som det. Känner att jag vill göra ngt annat. Trivs bra på mitt jobb men inte så att man vill vara där resten av livet. Hade bestämt att jag skulle vara hemma med Max ett år till..och sen frhoppningsvis med nästa bebis....och då tänkte jag att man kanske kunde kombinera med att studera. Då hinner jag ju göra ett helt år innan nästa bebis och sen får man ta uppehåll. Får ju se om jag kommer in och om det är hållbart sen när man får schema och så. Jag ska plugga på distans men man va tvungen att vara knutet till ett lärcentrum och vara där typ en gång i veckan( inte mer hoppas vi) och närmaste för mig är Karlstad. Sen är det träffar en gång i månaden typ som varar ett par dar. Då kanske man kan få sova hos nån...sofia ;) Nä..men detta är ju inte bestämt än....får se om man kommer in och om det är hållbart som sagt. utbildningen är Grundlärare 4-6 inrikting NO...typ så hette den. Åh..jag tror verkligen det skulle vara roligt. Känner mig riktigt motiverad så hoppas att det blir så och att det löser sig med allt. Ska hålla er uppdaterade ;)


Kommentarer
Postat av: Frida

Det kommer passa perfekt, Gud va kul :) då hoppas vi allt löser sig! Kram

2011-07-03 @ 11:19:49
Postat av: Fia

Klart Du får sova hos mig :D puss puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0