Första doppet

Igår efter jag bloggat så fick jag sms från Emma som inte tyckte jag skulle sitta inne och kolla tv. Hon hade läst min blogg och förstod att jag hade tråkigt. Hon och Robban va ute och fixade massa saker så hon tyckte jag skulle komma bort. GÄRNA tänkte jag och efter Max sovit klart och jag slängt i mig lite mat åkte vi. Kanske inte va så bra för Emma och Robban att jag kom för det blev inte så mycket mer gjort =P Ni vet hur det är när nån kommer och man ställer sig och pratar och andan går ur en. När vi stod på grusgången kom Emma på att vi kunde riva deras trapp. Den är ganska dålig så de behöver bort så de kan göra en ny. Japp...vi tog på oss handskar och tog spettet och jädrar va effektiva vi var. Värsta myrsamhället under så fick hälla massa myrr. Vi kände oss duktiga medan Robban mest tänkte på att han nu hade ytterligare en grej på sin lista som han måste fixa..haha! Vi bara river och bärde inte ens bort stenarna. vet inte om Emma gjorde det sen eller om det blev Robban som fick städa upp efter oss...stackarn ;)
Iaf...varmt som tusan va det så Emma kläckte iden att vi skulle åka och bada. Vi bestämde badplatsen vid kyrkan. Jag åkte hem och bytte om och plockade med mig Daniel som precis kom från jobbet. Det var UPPFRISKANDE...ja det är rätta ordet..haha! Jag kärringdoppar mig...ni skulle se. Jag ser för rolig ut...står och utstöter små oooo...aaa...och doppar lite i taget..hahahaha! Men i kommer jag alltid och så även nu. Sen va det jag som badade mest ;) Daniel är den värsta badkrukan jag vet. Han badade inte alls. hahaha....ni skulle sett när vi va på Rhodos förra året. Det var lite uppfriskande även där i poolen men  jag badade och mamma var i. Övertalade Daniel att han skulle bada...han tyckte väl att han borde bada en gång men det tog nog fan en kvart för han att komma i. Han stod där vid trappen och doppa lite och gick upp och gick i lite..hahaha! det satt till och med en gubbe och skratta åt honom...hahahahaha! Max och Rasmus tyckte det var kallt...det såg man på deras ansikten men Rasmus är verkligen ingen badkruka. Han skulle i hela tiden. Max...han kanske är lik sin pappa..återstår att se =) Roligt hade vi iaf!

Idag tänkte ju jag och Emma åka och bada på ett annat ställe men det blev ju inget roligt väder alls. Hade ju sett att det skulle bli sol med lite moln men va mest jämngrått och lite kyligt i vinden så vi fick skita i det. Vi lät pojkarna leka inne istället och även ute en stund. Jag fick mat...gott!

Nu sitter jag och väntar på att alla bilder från mitt förra minneskort ska laddas över till datorn. Det är ganska många bilder men vissa har jag inte fört över så det ska bli kul att se de igen...och kunna lägga ut lite här. Åh..vissa kommer ju föras över fast jag redan gjort det. jaja..får sitta och radera lite sen.

Nej...går inte att ladda upp bilder nu. Får testa om en stund och köra ett bildinlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0