Min lille kille går!

ja..idag har varit en stor dag!

15 juli 2011. Maximilian 10mån och 7dar: Han går!

Det är sjukt vad mycket han har förändrats på bara en dag. Imorse lurade jag han att ta typ tre steg genom att hålla händerna lite längre bort så han skulle gå. Åhh..var ju världens stoltaste i det ögonblicket och det har fortsatt hela dagen. Jag vet att alla går igenom detta...alla lär sig gå(nästan alla)...men detta är MIN lille kille och det är helt fantastiskt. Tänk att man kan känna så. han har gått hela dagen sen dess. Han började inte med ett steg eller två utan började gå på en dag. Han har vart väldigt stadig länge nu och man har bara behövt hålla hans ena hand lite lätt men han har inte riktigt vågat gå...men idag. Åhh...min duktiga kille. Han tar det försiktigt och han kan vända sig och går flera meter. Jag gick när jag var exakt 10 månader så Max är mamma upp i dan. Skiljer ju bara en vecka! Vi var hos Emma imorse så då visade jag upp honom..sen åkte vi till mamma och mormor och givetvis va jag tvungen att visa vad min kille kunde och sen till farmor och farfar och visa upp. Även farbror markus och farbror andreas har sett. jag vill ju visa hela världen vad min kille kan! la upp en liten film på facebook oxå. Åhh...ni skulle se honom. Han är så söt...tänk att min lille kille går. ja..nu tjatar jag om samma sak men detta är stort mina vänner! ;)
stackarn fick en fläskläpp nu precis innan han skulle gå och lägga sig...tyckte synd om han men verka inte ha så ont av det.

Nu sitter ag själv i soffan. mannen är ute med sina bröder och dricker lite öl och eldar. Lite syskontid och sen behöver vi få bort den stora högen med..ja..allt möjligt..därute. Perfekt att elda när det regnar. Ni skulle se de..har byggt ett litet regnskydd som de sitter under =)
Min plan är att ta lite kladdkaka och glass och kolla runt på nätet efter lite inspiration och förvaringslösningar till verandan. vet nästan exakt hur jag vill att det ska se ut men bra at se hur andra gjort så kanske man kommer på ngt bättre än det man tänkt. Det grejas för fullt med verandan nu. Imorrn blir det en sväng till Dick på mattlagret och beställa tapet och kolla klinkers....kul kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0