Arrangerade äktenskap...javisst ;)

Vill börja med att säga detta:

Grattis Jannike och Martin till er lilla Wilda!
född 9/6-2011
3170g
52cm


Jaha..det gick tydligen inte att komma tebax och skriva som vanligt utan det får vara mittcentrerad text...okej så heter det nog inte men kom inte på ngt annat nu:P
Jannike är en väldigt go kompis till mig som numera bor i Nässjö. Vi va där och hälsade på i mars men innan det hade vi nog inte setts på flera år tyvärr....men känns som igår när man träffas och då vet man att man passar ihop. Vi träffades när vi båda jobbade på Liseberg. Har nog inte skrivit så mycket om mitt liv innan bloggen så här kommer lite info. När jag skulle börja gymnasiet ville jag bara bort från denna hålan. Ni vet hur man är som ungdom. Jag sa bland annat att jag ALDRIG skulle bo i Skåpafors igen...men men...man ska aldrig säga aldrig. Det är jag ett levande bevis på. Iaf..min mamma och pappa har varit skilda sen jag var 8 år. Då bodde vi i Grästorp men i och med skilsmässan flyttade mamma "hem" med oss till Skåpa som är hennes uppväxtort och där hon hade sin mamma och pappa. pappa flyttade senare till Göteborg och då tänkte jag att varför inte flytta till pappa och gå gymnasiet?! sagt och gjort....kolalde gymnasium och sökte. Det blev Hvitfeldtska gymnasiet. En riktigt stor skola. Tror det va ung 1500??? elever. jag ska inte svära på den siffran men stort va det. Iaf...sommarlovet mellan tvåan och trean (2004) började jag på Liseberg. Jag jobbade med att köra attraktioner på barnområdet...ni vet farfars bilar, kaffekoppen, m.m. Det va verkligen skit roligt! Det va en riktigt rolig tid i mitt liv. Man blir som en liten familj där och får en speciell gemenskap. När jag började där så jobbade Jannike sin andra säsong och vi blev snabbt super polare ;) Timon och pumba..det va vi..piff och puff kallade de oss ibland oxå. Vi umgicks nog varenda dag hela sommaren. Tråkigt att hon bor så himla långt bort för då blir det inte att man ses så ofta....*snyft* Iaf så ska vi köra med arrangerat äkteskap mellan Max och Wilda. De har inget att säga till om. Hade et blivit en kille hade de fått vara kompisar och nu blir det man och fru..haha! Om de nu är heterosexuella vill säga;)
Ja..nu vet jag inte alls hur detta inlägg blev men hoppas det finns ngt bra samband...orkar inte läsa igenom det.

Idag har vi vart en sväng hos Ann-Marie och Boyta...lr Fredrik kanske man ska skriva. Det är ju faktiskt så han heter men alla häromkring känner honom som boyta. Det finns en väldigt rolig historia om hur han fick smeknamnet men det behöver vi inte ta upp här. De har Kim som är 3 i år och sen Mio som är född ung 1,5 vecka innan Max. Mio är tidig och går redan men de har roligt tillsammans ändå. Max tycker det är jätte kul med andra barn. Han skrattar åt de och försöker hänga med.

Annars pissar regnet ner och har gjort hela dagen. Tycker synd om studenterna men de har säkert roligt ändå. Jag hade spöregn på min student. Det höll upp när vi gick ut och det va ju bra. När vi skulle åka på flaket så störtregna det. Det blev inte lika kul att åka för lite folk ute och så. Blev en sväng iaf och jädrar va vi rocka!
Va mycket gamla minnen och livshistoria det blev i detta inlägg=)

Åh..då kan jag ju bjuda på nån gammal bild oxå. Har alla bilder på den nya datorn nu.



Ja..denna bilden hade ju passat till förra inlägget om syndighet ;) Detta är när jag fyller 20..så 5 år sen! Hoppas inte Annica blir arg för att jag lägger ut denna...nää...hon är ju super fin på denna bilden!




Kommentarer
Postat av: jannike

Ja långt ifrån varandra är det ju inget snack om att det är. Men nu ska vi allt se till att ses oftare. Tiden på liseberg glömmer man inte i första taget puss puss

2011-06-10 @ 20:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0