Funderar över mitt liv

ja..det var en väldigt stor och allvarlig rubrik men sitter här och undrar vad jag vill med mitt liv. Inte vad meningen med livet är och varför finns vi människor på denna jord utan vad vill JAG göra av mitt liv. Jag är lycklig med en pojkvän som jag verkligen älskar av hela mitt hjärta. Visst...vi har våra problem men det har väl alla. Det kommer lösa sig för vi ska leva resten av våra liv tillsammans. Jag tror verkligen det! fast det måste man väl tro för annars skulle man väl inte vara tillsammans? Vi har ett hus som jag trivs så bra i. Det är hem för mig! Visst är det en del kvar men känner verkligen att vi har gjort rätt. Vi hör hemma här, i detta huset, på denna gatan, i Skåpafors =) Hoppas bara att det alltid ska lösa sig med jobb så man kan bo kvar. Vi har fått en helt underbar son som vi älskar mer än allt annat. Skulle ge mitt liv för honom! Det är meningen med mitt liv...familjen! Vill ha ett syskon till Max oxå...så långt har vi planerat =P

Men man kan inte leva på kärlek tyvärr. Man måste få in pengar och jobba. vet inte om jag hade velat va hemmafru om man hade råd till det. jag vill vara hemma mycket nr barnen är små men sen. Vad vill jag med mitt arbetsliv? Ska jag utbilda mig vidare? Inte så....trivs bra på mitt jobb men kanske inte det jag vill göra resten av livet. Så...vad vill jag? Jag och Emma satt och pratade idag och ideen om plugg växte i min hjärna. Har vart inne på det lite förut att jag nog skulle vilja plugga till ngt. har pratat med Daniel om det oxå men sagt att det får ju vänta. Nu funderar jag på om man skulle plugga till hösten...om det finns ngt man vill läsa som har platser kvar=P Jag har ju tänkt att jag ska vara hemma ett år till med Max och nånstans där kommer det förhoppningsvis en bebis...nej, inte gravid än. Så..ska jag ändå gå hemma så kanske man skulle kunna plugga något samtidigt. Får ju kolla om man kan få nån dag på dagis och sen prata med mamma om hon kanske kunde ta en dag i veckan så man kan plugga. Sen blir det ju kvällar. har ju svärföräldrar som oxå är super snälla och säkert oxå hjälper till om de kan. Sen måste jag ju diskutera med Daniel....
Men...efter allt det i så fall skulle funka så är det ju VAD man skulle plugga? Det känns inte som nån ide att bara ta en kurs utan kanske börja på ett program för att sen ta uppehåll när nästa bebis kommer och sen fortsätta. Eller ta ngn kurs som man sen kan knyta till en examen. Ja...herre gud! Sitter och kollar runt lite samtidigt. Det är ju det att jag måste läsa det på distans med och det begränsar ju utbildningsvalen.
Gudars...vad tycker ni att jag ska bli? Vore ju kul om nån hade nån kommentar om vilket yrke de ser mig i =)

Ska kolla vidare nu...puss puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sjuksköterska eller undersköterska tror jag skulle passa dig!

2011-06-17 @ 18:46:41
Postat av: Betty

Har samma funderingar...

2011-06-19 @ 09:12:29
URL: http://elisabethbetty.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0