Ny dator och Ben & Jerry glass

Just nu sitter jag och plonkar på en sprillans ny dator. Javisst är det så men det går sådär. De har ju ändrat om knapparna lite...lr ja lagt knappar på vänster sida, utanför caps lock och shift knappen så trycker fel lite då och då men ska väl vänja sig med det oxå. Skattepengarna kom idag så vi passade på att köpa en ny dator. Känns lite B att sitta och hålla i laddkabeln på den andra för att den ska ladda :P

Idag har varit en riktig mysdag. Ibland kan jag tycka det är lite skönt med grått och regn så man bara kan vara inne och mysa eller hitta på saker som att handla. Max fick vara hos mormor och så åkte jag och Daniel till Åmål för att kolla dator och storhandla på ICA. Sara jobbade och eftersom vi skulle äta på Åmåls pizzeria och det va lunchtid så luncha vi med Sara. Mysigt att träffas lite. De hade inte datorn jag ville ha i Åmål så det blev att åka till Expert Bengtsfors. De har ju bytt lokal nu och det blev skit bra!
Det blev en HP och herre gud va fort det går =) är ju inte van med det alls. Det händer saker direkt när man trycker. man behöver inte sitta och vänta på varje grej...haha! Skönt att ha HDMI så man kan koppla den till tv'n om man vill. Skönt när man ska lyssna på musik. sen finns det oxå minneskortläsare...väldigt smidigt! Webkamera..kul!

Vet inte hur vi kom att prata på Ben&Jerry-glass...undrar om Sara sa ngt om det på lunch men iaf så ville vi testa. Dyr glass men en gång måste man ju. Stod vid glassdisken på ica men skippade det iaf. Sen åkte vi in till Bengtsfors för datorn och sen hjälpa mamma handla. Vi handlade till mormor så handla mamma till sig själv. Jobbigt att handla till båda och mormor orkar inte följa med. Då såg vi ju glassen igen och nu köpte vi. det blev ngn med massa choklad....givetvis...älskar ju choklad!!! det va några chokladbitar, kakor och chokladsås i. Visst...den va god men har smakat en del glassar som är billigare men ändå goda.

Säkert ngt mer jag skulle skriva som jag tänkte på förut men nu kommer jag inte på ngt mer. Ni förstår...ibland går jag och tänker på att det ska jag skriva sen och har till och med formuleringen klar i huvet men sen är det borta på kvällen när jag ska skriva. Skulle vilja ha en snabblänk från min hjärna. Koppla upp och sen formulera texten i huvet och sen publicera och ni kan se på bloggen...det vore bra =)

Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0