Sommar, sommar och sol

havet och vinden, och doft av kaprifol =)
Nu är sommaren här...lr iaf några dagar. Njuter som bare den av solen även om jag måste medge att det kan bli för varmt ibland. jag vet jag vet....man ska absolut inte klaga men säger bara det. Varför kan det aldrig vara lagom ;)

Blir inte så mycket bloggande när det är så fint väder...har ju lixom andra prioriteringar då men idag kände jag att det va dags för ett inlägg. Igår blev det fika på Kickis med mamma och Max och lite handlande. Vi käkade sallad där och sen avslutade jag med en kladdkaka med mjukglass....MUMS! Det var ju ändå lilllördag ;) Efter turen till Bengtsfors blev det biltvätt hos mormor...vi har inget sjövatten så lättare att göra det där. perfekt att göra när det är fint så man kan gå runt i bikini och tvätta. Snacka om att förena nytta med nöje...få bilen ren samtidigt som man jobbar på brännan ;) Blev även lite vård på insidan som dammsugning. Har inte gjort det på..hmm..kan det var ett helt år...pinsamt...så fanns en hel del grus..haha! Sen kom Evelina så vi tvättade mormors bil oxå...går ju ganska fort om man är två. Visst...kanske inte är den mest nogranna men bättre blev det allt.

Har jag berättat att min AC gått sönder? Jovisst..det blåser bara kallt på ena sidan....min sida som tur e=) Men jobbigt nu när det blir varmt. Man vill ju ändå att det ska vara human temperatur för Max och även andra som åker med. Kan inte direkt ha öppet rutorna...känns inte bra med massa drag för Max skull. Ja..jag får ju få lite smäll på fingrarna för detta har nog varit så sen...ja..vinter va det...mars kanske. Nu tog jag iaf tag i det och imorse lämnades den in i Åmål. Ja...har ju hört att det är super duper maxi dyrt att fixa AC så kanske därför man skjutit på det. Jag är ju inte den som inte fixar saker annars...allvarligt alltså. Men...bilen blev tyvärr inte fixad. Men får väl ändå säga att det var bra för det betyder att det inte va AC utan ngn annan del som bara Peugeotverkstad kan fixa. Nu har vi tid i Vänersborg 11/7 och då ska ni se att det fixar sig...hoppas vi! peppar peppar ta i trä! *tar i soffbordet*  Så Max fick vara hos sin mormor idag så vi kunde storhandla sen innan vi åkte hem. Träffade på Anders i stan så han följde med på lunch...ja bjöd..TACK! Blev kebabtallrik...vi brukar alltid äta på Åmåls pizzeria när vi är i stan...Daniel vill det så gärna...och inte mig emot. Blev även en ny solhatt till Max och vet ni...en ny mobil till Daniel..en Sony Ericsson Arc!!!! Daniel ska bli modern nu. Ska se till att han skaffar facebook nu när han ändå har en sån bra mobil..haha! Skönt för nu kan han spela Angry Birds på sin egen mobil ;)

När skrev jag senast..måste vart innan mammaträffen. det var ju hos Camilla P denna gången och hon bor oxå fint. Det var riktigt stort...3 våningar kan man säga. De hade jobbat på och gjort iordning jätte fint..neeeejj...nu glömde jag ju kolla hennes toalett ;) Den ska tydligen vara helt i brunt...toaletten, badkar, tapeter, golv...jaja..blir kanske nån annan gång.

Åh..är trött på mina naglar..det var nog inte riktigt min grej det här. Har ju tappat en och de andra ser inte bra ut Man ser ju verkligen att det har växt..inte snyggt! Men de vill ju inte lossna...får väl leva med de ett tag till. Iofs tycker jag att man an göra det mesta med de så det är ju bra. De är ju väldigt starka ändå...förutom den som åkte av då..haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0