Åh, luften gick ur mig...men bara att ta ett nytt andetag och fortsätta

ja..har precis ätit och blev jätte trött. I två dagar har jag verkligen varit superkvinnan igen. Det har städats ordentligt, tvättat, STORhandlat, tvättat bilen (lr jag har kört in den i biltvätten..haha!måste ju iaf spruta på avfettning så tar en bra stund) Åh..tack Emma K som höll mig sällskap och tjöta lite! ja..vart va vi...jo...ströhandlat lite till, lagat mat nu och bakar tårta och givetvis tagit hand om Max samtidigt :P
Imorrn blir det ju fullt upp hela dagen med kalas och utgång så blir ännu en dag med fullspäckat schema...men jag gillart! Tycker det är kul när jag har saker att göra och dagarna bara rusar iväg....fast inte jämt. Får ju vara i lagom dos. Ibland vill man ju bara vara hemma och mysa med Max. På förmiddan idag va vi hos Emma och Rasmus där det blev lunch och fika (kladdkaka och glass.....SYNDIGT!) Vi spelade lite Kinect men Max va inte alls på humör så blev ingen lång stund. Max fick oxå prova potatis idag...Emma skulle ändå koka till rasmus så hon va snäll och gjorde lite till Max med....men det va ingen höjdare. hahaha..han såg väldigt skeptiskt ut och spotta ut det mesta men de blir på't igen på måndag. Då ska jag ställa mig och göra storkok med potatis, palsternacka och morötter. Efter besöket hos Emma åkte vi till gammelmormor (Max's) där även mormor va och min kusin Evelina. De fick passa Max medan jag gjorde ärenden på Bengtsfors och fixa bilen....och de passar ju så gärna. Imorrn ska Max sova hos farmor och farfar för första gången. Vi får hoppas att det går bra och han är lika snäll som hemma. Han somnar ju jätte bra vid halv åtta åtta och sen äter han en gång på natten eller..som inatt..ingen gång! han vakna halv sju och då fick han mat...sen ville ju inte han somna om så blev en tidig uppgång men men. Fick mysa en stund i sängen innan vi gick upp.

jag fick sätta på lite spotify nu så jag piggnar till för måste ju göra klart tårtan innan jag lägger mig. Börjat ta fram lite grejer för att duka oxå. Jo..jag vek ju servetter till dopet. Såhär såg de ut. Fatta att jag satt och vek 60st såna här =)



Så..nu har jag tagit ur tårtorna (bottnarna) ur ugnen. Ska snart göra fyllningen och sen är det ju klart =) Lägger på grädde och bär imorrn så blir det godare. Imorrn ska jag bjuda på tacopaj med sallad och bröd. Glömde helt bort bröd så Daniel får ta en sväng till B-fors imorrn och fixa det. Han skulle ändå in och köpa snus tror jag.

Va skönt det känns att sitta här och veta att det är riktigt bra städat. Dammat har jag gjort...duktig flicka! sen skurat oxå...vilket behövs så som min unge spyr. det kommer ju lite på golvet om man råkar bära honom när han gör det :P hahahha....när jag hade skurat och bar honom till skötbordet så spydde han massor rakt ner på hallgolvet..hahaha! tur skurhinken stod kvar så jag kunde ta det direkt =)



dags att göra klart här. Over and out!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken otroligt underbar bild på Max :)

2011-03-04 @ 21:47:10
URL: http://emmizliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0