Earth hour

Igår va det Earth hour...vilket betyder att man släcker alla lampor under en timme för att visa att man stödjer miljön typ. Har faktiskt gjort det i 3 år nu...tror att det bara vart i 3 år. Så igår halv nio släcktes alla lampor här hemma och några levande ljus tändes istället. Tv och dator fick vara på....tror det är tillåtet ;) Första året fick jag mormor och mamma att vara med oxå...och fler men i år kom jag precis på det i tid själv. Mysigt va det iaf! Fick tända ett ljus på toan oxå så man kunde se ngt där.

igår hände inte så mycket. Daniel va på hockey med grabbarna och jag och Max tog en promenad i det fina vädret. Sen skulle emelie, anders och erika m.fl ut till HC. de tyckte jag skulle följa me doch jag blev riktigt sugen...men barnvakt! mamma va fortfarande illamående och taina och jörgen käde sig inte helt hundra. Tur att de inte tog honom för taina har spytt var 20 min heeela natten! USCH och FY...stackars svärmor! Sen blev jag sugen igen på kvällen och tänkte att det måste finnas ngn som kan sitta här och bara kolla tv...Max sover typ alltid bra. Super snälla kusin Evelina skulle ställa upp...men sen kände jag att det blev så sent..stressigt...ingen sömn alls då man t.o.m skulle dra fram klockan inatt. Kändes inte snällt mot Max så skulle inte ha haft kul om jag gick ut så struntade i det ändå...velapa jag vet! Måste planera en utgång snart men då ska Max sova borta så man vet att man kan sova på morgonen.

Idag fick jag sova middag då Daniel gick ut med Max..wonderfull! Nu vankas det pizza och hockey. åh..vet ni...sen igår säger Max mamma! =) lr...ja...helt ärligt så säger han mamama...ibland är det bara mama. han vet nog inte riktigt vad det betyder men kul att höra honom säga ngt nytt. Försöker svara när han säger så så han ska fatta....ja..mamma är här säger jag =)




Kommentarer
Postat av: sara

tack :) din lille max är också super söt! :)

2011-03-27 @ 17:49:50
URL: http://saravidman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0