Storhandling gjord

Idag lämnade vi Max hos farmor och farfar (hans alltså) och satte kurs mot storstan Åmål..haha! Idag skulle det storhandlas så kyl och frys blev lite fyllda igen. Åh...jädrar va vi handlade! Ett par tusen gick det åt...javisst...det är massa pengar men nu har vi fan mat om tredje världskriget bryter ut ;)
Sen slog vi till på finmiddag denna lillördag. Vi köpte en sån god potatisgratäng och sen gjorde jag baconlindad kyckling med mozarella. Visst låter det som värsta grejen...jag har typ blivit värsta kocken över natten...nää! Ni som känner mig vet att jag inte tycker det är jätte kul att laga mat men ibland så =) Det måste vara ganska lätt matlagning för min smak.  Mums blev det iaf! Nu sitter vi i soffan och bara päser för guuud va mätta vi blev!

Till helgen blir det kalas på hög nivå. Pappa med sambo Franz, min faster Inger och kusinen Charlotte med sambo Håkan kommer hit från Götet. Även svärföräldrarna ska komma på kalas. hade tänkt bjuda på lite tacopaj och sen tårta till efterrätt och då kommer även Emelie, Anders och Mackan (tror jag iaf). Sen ska bubben sova över hos farmor och farfar medans vi ska festa! yes...nu ska det firas att man fyller 25! hade egentligen velat haft en fest men orkar inte riktigt fixa det så en liten utgång blir bra. Tänkte dra lite längre än vanligt...typ Karlstad eller Uddevalla lr nåt.

Max älskar sin gröt nu...äter som bare den! har köpt hem nu så jag ska göra smakportioner till honom. Får ta tag i detta nästa vecka för nu hinner jag inte. Ska bli palsternacka, potatis och morötter. Inte tillsammans då utan var för sig men lika bra att göra ordning allt på en gång. han vänder sig fortfarande inte men det är sjuuuuuuukt nära! Åh..har jag berättat att vi hängde upp gungan (javisst...förvirrad mamma). Ni får hoppa över det om ni redan läst. Iaf hängde vi upp gungan och sen satt vi i Max...och jippie...det va roligt! han hoppade direkt och tyckte det va roligt. Han är en riktig naturbegåvning faktiskt! Hmm...annars vet jag inte om det är ngt nytt att berätta

Avslutar med en bild på max (såklart). När vi hade lagt han en kväll så skulle vi gå in sen när dte blivit tyst och kolla så han hade täcke på sig (han brukar inte ha det för sparkar så innan han somnar). detta var vad vi fick se:



Kommentarer
Postat av: maggan

men gullig eller?!?!?! hahaha vilken sköning!

2011-03-03 @ 08:07:15
URL: http://bebistok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0