Måndagkväll med fullsatt soffa;)

Ja..idag är jag inte ensma i soffan utan har sällskap av 3 stora starka karlar...haha! det är älskling, mackan och Skarren som sitter och kollar hockey och jag sitter här med datorn och hörlurar och lyssnar på musik. Just nu min absoluta favoritlåt...Angels...Robbie Williams...gud vad jag har vart kär i den mannen. Många dagdrömmar som handlat om honom kan jag avslöja....innan Daniel kom in i bilden då förstås;)

har läst lite inför föreläsningen imorrn men annars håller sig motivationen borta och jag gör absolut minsta möjliga..jaa...men hänger nog med iaf. Det ordnar sig. Tur att jag iaf läser ganska snabbt.
Idag har det vart julstädning på schemat men det va lättare sagt än gjort med Max springande runt och så. daniel har ju jobbat natt så han låg och sov så ingen hjälp där. Gjorde litegrann medan Max sov som att putsa köksfönstren och tänkte hänga upp gardiner men nej då....hissgardinen som jag fått uppsydd nu i år va ju tvungen att ha ngt längst ner så den va rak...och panelgardinerna i andra fönstret va jag bara tvungen att stryka. Till detta hör då att jag har inget strykjärn..lr jag har men ingen strykbräda så sak samma. har ju svärmor 1 hus bort så kan springa dit men kan ju inte lämna Max...som då va vaken och i full fart. Sen till den andra gardinen va jag tvungen att ut i förrådet och leta upp en gammal gardinstång som jag hoppades att vi skulle ha kvar där. jahopp...det såg ut som helvete men lite kunde jag ju pyssla med...damma och så. Fick den smarta iden att kolla med kusin Evelina vad hon gjorde och om hon ville komma en sväng. ..hon gillar att va med Max så två flugor i en smäll...hon kunde busa med honom och jag städa. Hon va på väg hem från skolan med bussen så hon kom hit. Sen efter bara en lite stund kom även min mamma...hon kan inte hålla sig borta...måste träffa Max=) Då hade jag plötsligt barnvakt och städhjälp;) Mamma är sås näll och hon kan inte låta bli att hjälpa till så hon dammsög och jag satte upp stakar och gardiner och sprang bort och strök. Daniel hjälpte till att sätta upp de andra stjärnorna och ljusgrejerna när han vaknade. Nu är det så himla mysigt vill jag lova..särskilt köket=) Får fixa kort. Har även satt ut lite tomtar. daniel tycker det är alldeles för tidigt men det skiter jag i. det är inte länge man får ha uppe grejerna så lika bra de får stå ett tag tycker jag! Blev väldigt få för har ju ingenstans att ställa när Maxi är på ALLT!



Tvättmaskinen är väldigt intressant och det är vääldigt kul att lägga grejer där så det får man lära sig att kolla innan man lägger in tvätt..haha! har redan missat det en gång=)



Här är från typ första gången han fick testa att äta gröt själv. På med heltäckande förkläde som vi fortfarande kör med vid gröt..haha! Lite svårt att se kanske men det är gröt lite varstans i ansiktet..sötis




Puss på er

Kommentarer
Postat av: Emma

Annars funkar det alldeles utmärkt att lägga en vikt frottehandduk på typ köksbordet och stryka där.. Brukar göra så om det är kris och jag inte orkar ta fram strykbrädan :)

2011-11-22 @ 17:53:00
URL: http://emmizliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0