1 hus bort från svärmor

det är så vi bor. Det är ett hus mellan vårat hus och svärföräldrarnas. Finns nog många som skulle tänka Oh my god och att det aldrig skulle funka men det är bland det bästa som finns. Kan ju vara för att jag har världens snällaste svärföräldrar som inte stör eller lägger sig i. Vi är mer där borta än de är här hos oss. Daniel är väldigt familjekär..lixom jag...och är nog hos sina föräldrar varje dag och dricker kaffe ;) Det är hur underbart som helst att ha svärföräldrar som ställer upp och när de bor så nära kan de ställa upp lite när som. Även min mamma bor ju nära...10 minuter att gå...och hon ställer upp till hundra procent. Iaf..tror jag har skrivit allt detta förut men nu ville jag ta upp en ny grej. Denna gången är det extra kramar till svärmor som har kommit på att när hon lagar mat tar hon ur lite till Max som hon kommer bort med. jag gillar inte alls att laga mat men gör det för Max skull och har inte bett om det men nu blir det mer variation för honom. Han får testa mer smaker och mer rätter då vi har våra standardrätter och svärmor har lite andra. Ja..ville bara säga hur tacksam jag är! Imorrn ska min syster ha barn...javisst...tjock som ett hus är hon nu..haha! Nä..imorrn är bf (beräknad födsel) men det betyder ju inte att bebben kommer imorrn. Vi får se. Själv gick jag 10 dagar över. Hoppas hon slipper det. Jag gissar på att bebben kommer..hmm...lördag 22 =) Pluggat som tusan men vette tusan vad det handlar om. jag tycker detta är en skit del av kursen. Gjorde grupparbete idag över Skype och de andra kände precis som jag..tur det:P När vi diskuterade kände jag ändå att vissa saker hade satt sig. Vi ska göra en examinationsuppgift men fattar inte vad vi ska skriva. Ska till Karlstad imorrn så då får vi fråga läraren mer och så fattar vi förhoppningsvis sen :/ Måste bara säga att Max är i en underbar ålder nu. Hans personlighet kommer fram mer och mer och han utvecklas hela tiden. han "pratar" som bare den, dansar och busar hela dagarna. Åh...det är helt otroligt vilken känsla att ha barn. Jag kan inte ens tänka att ngt skulle hända honom ngt...känner tårarna komma bara jag snuddar vid tanken..så jag låter bli och njuter av honom. Igår fick jag en puss...bara sådär. Åh..det värmde i mammas hjärta. Han är nämligen vääääldigt snål med pussarna. Bara vi andra som pussar på honom ;) Åh..har skaffat mig ett litet projekt (som om jag inte hade nog) men det är en liten grej bara. Jag har tittat efter ett nyckelskåp länge nu att ha på verandan. Vill att det ska vara vitt och shabby chic typ. De är väldigt dyra så jag har hängt på tradera i flera månader=) tyvärr blir de fina nyckelskåpen som jag tycker om väldigt dyra så jag slutar buda. Nu va det en tjej som la ut ett nyckelskåp i helt vanligt trä. Jag ska nu måla den vit och sen vill jag skriva en text på framsidan, ha ett annorlunda handtag/knopp och kanske ngt mer. Det kanske inte blir så billigt i slutändan men nu blir det som jag vill =) Får komma ihåg att lägga ut bild sen när det är klart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0