dansa lilla nallebjörn hopp hopp hopp hopp

ja..det är nog Max favoritlåt just nu. Det och Imse vimse spindel =) Han är så söt när han sitter och håller sitt lilla pekfinger och det betyder ju att man ska sjunga imse-låten. Sen, inte alltid, är han med på "ner faller regnet" och "spolar spindeln bort" men sen går han direkt till spindeln som klättrar på tråden igen..haha! dansa lilla nallebjörn har vi lärt oss på rytmiken som vi fortfarande försöker gå på varje torsdag. Då kan han ibland dansa och sen går låten såhär: "stampa med fötterna, klappa med händerna.." och då är han super söt när han står och stampar och sen klappar händer. Detta händer inte heller alltid men ofta och gud så söt! Vi har varit på rytmiken idag fast Max är snorig och hostig...alla andra mammor undra säkert varför jag tar dit mitt snoriga barn..att jag inte är klok och kan ju smitta deras barn..men till mitt försvar får jag säga att han ändå är glad och ganska full av energi och han älskar ju rytmiken...sjunga och leka! jaja...de får tycka vad de vill..om de nu tycker så. Ungarna är ju fan förkylda hela hösten och då skulle man ju inte komma utanför dörren om man tänkte så. Skulle egentligen skriva på min examinations uppgift men övergick till att kolla bloggar, inse att folk är sådär på att uppdatera och sen känna ett ansvar att jag måste göra ett inlägg ;) Vet inte om Lizette läser min blogg...förstår om hon har fullt upp men vill ändå skicka en tanke och en stor kram till en tjej som är otroligt stark och beundransvärd! Jag håller tummarna för er och tänker på er ofta! Det måste var ngt av det värsta som finns att ha ett sjukt barn...vet inte riktigt vad man ska säga mer än att ni har vårt stöd och vi håller våra tummar! Nu skakar vi av oss allvaret och vänder våra blickar mot morgondagen som bjuder på myskväll med tjejligan =) det blir hemma hos mig denna gången och nästan alla kunde. En liten tjej har inte ens behagat att svara på vår tråd...gillas inte :/ Det blir iaf egengjorda pizzor som står på menyn. Ska bli kul att bara träffas och tjöta av oss lite. Annars är gubben ledig i helgen så det får bli att kolla innebandymatch och sen vet man aldrig vad vi hittar på...jo..plugg måste det bli. Examinationsuppgiften ska vara inlämnad senast onsdag 26 kl 16.00 men det ska väl inte vara en omöjlighet. Annars får jag väl ha barnvakt onsdag och sitta hela dagen om så skulle vara :/ nä..känner nog att jag skrivit av mig lite och ni fått ngt nytt att läsa...intressant, nja, men ett nytt inlägg likaså ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0