Nu e det lördag igen

och här satt jag och deppa. Nä..så illa är det väl inte men kan inte njuta av lördagskvällen med mys och så i soffan. Nä..måste försöka plugga lite. Jobbigt bara att jag inte fattar ngt men det ska väl lossna nån gång ;) Idag har vi vart på marknad i Åmål, jag och Max. Älsklingen har natthelg så han fick vara hemma och sova i lugn och ro. Det känns skönt att komma iväg nånstans så han kan få sova ifred. Nu sover iofs han väldigt tungt men ändå. Iaf så åkte jag och Max karusell...Max första karusell...herre gud va spännande=) Lr det var nog mest mamma som tyckte men ändå. Det var små kaffekoppar men vet inte riktigt vad Max tyckte. varken bu eller bä...han är nog lite för liten för att fatta kanske. Vi mötte upp Camilla och Ebba där och de åkte oxå med oss. tror nog vi mammor hade roligare än barnen...haha! Annars kollade vi mest...blev inget köpt. Sen har det vart kalas för morbror Jonnys sambo Kajsa. Det bjöds på mat och fika så nu är man mätt i magen för hela kvällen. Jag ÄLSKAR kalas! vi är en riktig kalas-släkt...haha! jo men det är sant...det är typ kalas jämnt men gudars va roligt. daniel är INTE en kalasmänniska men han får snällt följa med på de flesta. Idag hade han tur och slapp för han jobbar ju. Det är ingen i daniels familj som gillar kalas....nä..de är ingen kalasfamilj. har alltid älskat kalas eller sammankomster där man är många. Vi har spenderat många jular hos mormor, mer förr, och då var alla där...åh va roligt det var! Julen hemma hos min pojkväns familj är oxå så..det är massa folk och jag bara trivs och myser. det är så det ska vara och jag är glad att Max kommer få växa upp med såna jular. Vi brukar göra så att vi hälsar på mamma och mormor på förmiddan och sen är det mat och kvällsmys med svärföräldrarna. Daniel är väldigt hemmakär och skulle nog inte kunna tänka sig ngt annat. Jag tycker det är lite jobbigt att mamma och mormor blir själva(om inte morbror Jonny med barn är där) men samtidigt älskar jag ju julen hos Dagströms med allt folk. Mamma har sagt till mig att det inte känns jobbigt för de och att de har det bra..bara de får se oss en sväng är de nöjda...är nog jag som har mer ont av det är dem. Nä..nu får jag sluta dra ut på det och faktiskt försöka plugga..suck!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Känner igen mig i de du skriver! Vi kör varannat år hos mina päron på kvällen o varannat år på förmiddagen, vissa år infaller det att mina päron blir heelt ensamma på kvällen! Brukar sluta med att jag åker hem till dom;) hehe

2011-10-16 @ 08:36:23
Postat av: isabell

haloj =)

nästa jul alltså 2012 så kan vi väl bestämma att vi e hemma hos mormor hela eftermiddagen?! vi ska ju denna julen va hos tobbes mamma så nästa jul blir det hos mamma =D vore skit kul om ni oxå e de =D. fundera på det puss puss

2011-10-16 @ 19:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0