Nu ska det läras att äta själv

ja..det är vårt stora projekt hemma =) Max får en egen liten tallrik och får kladda på som han vill. Jag har svårt för dett kladdande men barn måste få hålla på så. Jag har köpt såna heltäckande förkläden från IKEA som jag sätter på honom..haha! Tallriken han fick av Sofia är hans tallrik nu som han har hela tiden. Det var ju sugpropp på den som är super. Tyvärr sitter den inte så bra som jag hoppats men men. När vi äter gröt så får han lite i sin tallrik och sen en sked att äta med. Sen blir det massa kladd och ätande med händerna men han ska väl lära sig. Andra grejen är att han ska lära sig äta mat med bitar i. Har tänkt att han ska börja dagis efter nyår och målet är att han ska äta lite mer själv då och sen äta det som vi äter. jaja..får se hur det går. Han tycker iaf det är skit kul!

Idag har vi invigt Skåpafors nya lekplats! Frida har jobbat för detta och fått kommunen att fixa en lekplats och det är verkligen behövligt för det är massa barn i Skåpa nu. Så skönt att bara kunna gå till lekparken och inte ta bilen in till Bengtsfors...där det redan är för mycket barn. Med familjen Johansson/Johansen vandrade vi bort och lekte lite. Det är våra grannar för er som inte vet. de har Vincent som är 2 år och sen Valter 3 månader. Det blir riktigt roligt för våra killar att växa upp tillsammans. Vi hade en trevlig eftermiddag med de iaf!

Max hosta är lite bättre. Tror att det går åt rätt håll med förkylningen nu. Åh..igår ramla han rätt ut på trägolvet. Slog i munnen så det kom lite blod. Det kändes lite läskigt. Jag är inte(lr tror inte det iaf) en hönsmamma och jag låter honom ramla och jag oroar mig inte för lite feber eller hosta men när det kom blod kändes det i hjärtat. Då känner man att man skulle göra allt för denne lille kille. Åh vad jag älskar honom!

Var säkert ngt mer jag skulle skriva tro....inget jag kommer på nu. Avslutar med lite bilder från 1års fotograferingen






Kommentarer
Postat av: Fia "gammelkusin" :P

Va bra att han gillar min tallrik. :D Visste dock inte att de va sugpropp. Synd att den ute funkade nu när det ändå va en med. Puss

2011-09-22 @ 19:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0