Soligt höstväder och snorig lillkille

Sitter i soffan och kollar på inspelat Idol audition från igår. Daniel jobbar förmiddag så jag och Max är ensamma hela dagen. När Daniel jobbar helg är det ju 12h så kommer inte hem förrän kl sex ikväll. Det är tråkigt men vi klarar oss allt. Solen har strålat hela förmiddan men nu mulnar det på. Gårdagen var oxå jätte fin. Det känns i luften att det är höst men är ju super skönt när solen skiner. Igår testade jag och Max på geocaching=) Min halvsysters gubbe har hållt på med det ett tag och är helt fast. Han och dottern, Jennifer 4år, brukar vara ute. Syster Isabells pojkvän Tobbe har oxå börjat och han fick även kusin Sofia att börja. Tänkte att man kunde ju testa och se. Det är väl bättre när Max blir större och kan gå med i skogen på ett annat sätt. Är ju ett bra sätt för familjen att komma ut i friska luften. Vet inte vad jag tyckte om det. Tror jag får testa några fler innan jag bestämmer mig=)

På eftermiddan fick vi besök av Ann-Marie och hennes småkillar Kim och Mio. Det busades massor och åts bullar för fulla muggar. det är alltid kul när Max kompisar kommer på besök. Han tycker det är skit kul att leka med andra barn och det är skönt att fördriva några timmar så =)

Märker ni vad fint jag delar upp min text i stycken? Håller på med en examinationsuppgift i form av uppsats....haha!Känns bra med plugget hitills. Det funkar bra med plugg, Max och allt annat allmänt som ska skötas.

Nu kommer lite bilder från kalaset för Max och sen myskväll med kusin Ann-sofie med familj(maken Stefan och barnen Theodor och Emma) och syster med pojkvän.



Emelie hjälpte mig med dukningen dagen innan och dagen för kalaset hjälpte Sofia mig att blåsa upp ballonger. Hon sitter längst bort på kortet och kämpar med de avlånga ballongerna som ju är skit svåra att blåsa upp. Hon lyckades iaf!



Max farmor och farfar hade fixat tårtan. Beställd i Långed av en super duktig tjej som har konditori där. Detta var den ena tårtan och på följande bilder ser ni den specialgjorda tårtan. Samma som hans present från farmor och farfar.




På kvällen efter kalaset hade vi lite tacomys med wii-spel och charader.
Max myser med sina tremänningar



ledsen för bilder åt fel håll men vet inte hur jag ändrar de =/


Emma går verkligen in för spelet =) Glöm inte kolla in "tjocka" i bakgrunden =) Gravida syster yster=D







Nu kommer lite bilder på Max presenter

Bilen från farmor och farfar. kan inte riktigt köra själv än så pappa får hjälpa till


Här är det en kaffekokare från familjen Källman i Sthlm, smurfen med=) Byggklossarna är från familjen Eira och..va heter det...spikbrädan är från max mormor.


Då ska vi se..en bok från familjen Eira, en från familjen rasmus henriksson och en från Liam svensson med familj som va på besök på Max födelsedag.


De super snygga och coola conversen från faster Emelie och onkel Anders. Lite dåligt kort på skorna men Max ser så rolig ut i bakgrunden..haha!



Detta fina serviceset med laban fick Max av gammelkusin Sofia.

Mycket kort blev det i detta inlägg och ändå är inte det några bilder från själva kalaset. Jag hade fullt upp så tog inga men Emma och Emelie hade kameror med så när jag fått bilderna av de ska jag lägga ut ngt. Max fick även coola kläder av moster och tobbe. Pengar av resten så han( och vi) är jätte nojda! TACK alla!

Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0