J***a bil!

Javisst..nu är det ngt med bakbromsarna..IGEN! Bytte ju de för mindre än ett år sen men tydligen behandlar jag min bil skit illa för nu är det ngn skit igen...nä..beror väl förhoppningsvis inte på mig men. Det är alltid så surt att behöva lägga pengar på bilen men bil måste vi ha så vad gör man. Tur de hade tid på torsdag så jag kan få det fixat. Blev inget Karlstad idag för mig men det löste sig ändå då jag följde föreläsningen på nätet och sen diskuterade med mina kurspolare över Skype. Max har vart på dagis hela dan typ..8-14.15 och det har gått bra enligt fröknarna. De är jätte bra därnere så jag tror Max har haft en rolig dag med massa bus. Han sov där för första gången och det hade gått bra även om han sov lite för lite mot vad han skulle behövt men det går ändå. Får bara underhålla lite mer på kvällen när tröttheten slår till. Kusin Evelina har tagit Max på en promenad idag och sen stanna hon på lite mat och soffhäng ;) Max tycker det är roligt när Evelina är här och idag busades det ordentligt. Ja..dop i helgen. Daniel blev sjuk så han fick stanna hemma. Evelina sov över med mig istället så jag slapp åka hem själv. Dopet gick jätte bra och Thea var nöjd hela tiden. Max sprang runt som den buse han är. Gick inte att sitta stilla trots mina mutförsök med russin :P Han gick fram och la huvudet där man knäböjer..ni vet..där längst fram. Han stod och dansade i mittgången när vi sjöng psalmer..haha...han va så söt! Ja..han fick göra lite som han ville och hoppas ingen hade ont av det. Tror de flesta tyckte han va söt. Som tur va tog dopet bara 20 minuter så han kunde springa som han ville sen. Så ska dop vara...prästen gör det som ska göras och det behöver inte ta längre tid. Om ni nu tänker att jag är en dålig morsa som inte kan ha koll på min unge i kyrkan ens 20 minuter får ni tänka på att han suttit i bilen i typ 3h och sen är han 17 månader...vilket nästan borde vara den svåraste åldern att sitta still i. På dopkalaset sprang han runt som en liten tok med ett stort leende på läpparna och lekte med de andra barnen. Åh..på vägen dit fick han sitt första Happy Meal =) Det blev en hamburgare med äpplen och äpplen och mjölk. Visste inte riktigt hur man kombinerade så trodde jag bytte ut pommesen mot äpple men man fick tydligen äpple iaf. Nästa gång får han nog pommes för han åt ju av våra...det är ju super smarrigt med pommes! Nää..nu får jag nog försöka läsa lite kurslitteratur för ligger lite efter. Daniel kollar ändå på hockey och då kan jag ju se det som ett ypperligt tillfälle att plugga...men det lockar inte! Sitter och kollar lite ryggsäckar till Max. Klart att han ska ha en liten ryggsäck..lr hur?! Kan han ha sina leksaker i om man ska nånstans. Natti natti på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0